۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۲۶۷۷۲۶

مراسم رصد هلال ماه رمضان با حضور شیخ الازهر در قاهره برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مراسمی با هدف استهلال و رصد هلال ماه مبارک رمضان، با حضور شیخ الازهر در سالن اجتماعات «الازهر» قاهره برگزار می‌شود.
نجوم ، رويت هلال ، استهلال

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسمی با هدف استهلال و رصد هلال ماه مبارک رمضان، عصر امروز، 26 خردادماه، با حضور احمد الطیب، شیخ الازهر در سالن اجتماعات «الازهر» شهرک «نصر» قاهره برگزار می‌شود.

 

این مراسم به همت دارالافتای مصر و با هدف استهلال و رصد هلال ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود و شماری از شخصیت‌های دینی و سیاسی مصر و اقشار مختلف مردم حضور دارند.

 

در این مراسم، شوقی علام، مفتی اعظم مصر نتایج رصد ماه مبارک رمضان و نظرات کمیته‌های شرعی و علمی رصد هلال که در استان‌های مختلف این کشور مستقر خواهند شد، را اعلام می‌کند.

 

جلال سعید، استاندار قاهره، احمد الطیب شیخ الازهر، وزیر دادگستری و اوقاف مصر، رییس دانشگاه الازهر و برخی سفیران کشورهای عربی و اسلامی در قاهره از حاضران در این مراسم هستند.

 

همچنین، دارالافتای مصر یک صفحه رسمی در شبکه اجتماعی فیس بوک با هدف پاسخ به پرسش‌های روزه ‌داران در ماه رمضان راه‌اندازی کرد.

 

شوقی علام، مفتی اعظم مصر نیز، طی ماه مبارک رمضان با حضور در یک برنامه‌ در رادیو قرآن قاهره، فضایل و احکام مربوط به روزه‌داری و ماه مبارک رمضان را تبیین می‌کند./994/ب103/د

ارسال نظرات