۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۲۶۷۷۶۱
یکی از علمای لبنان:

آتش تروریسم منطقه به زودی در غرب شعله‎ور می‎شود

خبرگزاری رسا ـ یکی از روحانیان لبنانی آتش فتنه سوریه را در صورت خاموش نشدن دامنگیر کشورهای عربی دانست و به غرب هشدار داد که در صورت حمایت از تروریسم منطقه پایگاه‌ تکفیری‌ها در کشورهای غربی نیز مستقر خواهد شد.
احمد قبلان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد قبلان در همایشی که امروز  با نظارت آیت الله عبدالامیر قبلان، رییس مجلس اسلامی شیعیان لبنان در یکی از مراکز حقوق بشری این کشور برگزار شد، موضع اسلام را در قبال تبعیض نژادی تبیین کرد و افزود: اندیشه استعماری با بهره گیری از ائتلاف‌های خود ساخته بین المللی با نهاد‌های سیاسی وابسته، به اقداماتی در زمینه سودجویی اقتصادی در منطقه می‌پردازد و صاحبان این اندیشه علاوه بر اینکه به فکر حل بحران‌های موجود در منطقه نیستند با وجود و وخامت اوضاع نیز موافقند.

 

وی هرگونه رشد در منطقه اعم از اقتصادی و فرهنگی را منوط به کنار گذاشتن اختلافات تعصب محور و تبعیض نژادی دانست و گفت: در اساس اولیه دین مبین اسلام یکسان پنداری نژادها و طوایف گوناگون از انسان‌ها به عنوان یک اصل شناخته می‌شود اما فرهنگ غرب واندیشه استعماری این امر را سدی برای رسیدن به اهداف منفعت طلبانه خود می‌داند و به رواج تبعیض نژادی در عمل و گفتار دست می‌زند تا در سایه اختلافات به وجود آمده در اثر آن به مطلوب خود دستیابی پیدا کند.


حجت الاسلام قبلان به تبیین نتیجه اندیشه استعماری غرب و آمریکا پرداخت و ادامه داد: آنچه امروز در یمن، عراق و سوریه شاهد آن هستیم نتیجه همین اندیشه باطل بوده و این امر نشانگر فقدان عنصر عدالت از نظام فکری دشمنان ما است تا جایی که برای رسیدن به منافع خود به حمایت همه جانبه از تروریسم در منطقه تن در می‌دهند و نگاه انسانی را از مردم مظلوم بسیاری از کشورها برگرفته و با نگاهی ظالمانه و بی‌رحمانه تنها در پی رونق اقتصادی خود از هر طریقی و لو به کشته شدن و آواره شدن هزاران نفر هستند.


این روحانی لبنانی توجه جهان عرب به مساله سوریه و حل بحران این کشور را خواستار شد وتأکید کرد: آتش فتنه در سوریه در صورت خاموش نشدن دامن کشورهای عربی منطقه را خواهد گرفت و در نگاهی کلان می‌توان به طور قطع گفت که آتش تروریسمی که غرب و آمریکا در خاورمیانه روشن کرده است شعله‌هایش به زودی در دل کشورهای غربی زبانه می‌کشد. /1321/ب902/د

ارسال نظرات