۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۲۶۸۰۷۰
یکی از علمای لبنان:

ارتش، مقاومت و مردم سه ضلع مثلث قدرت در لبنان است

خبرگزاری رسا ـ رییس جمعیت علمای دین لبنان تنها راه رسیدن این کشور به آرامش و امنیت را وحدت ملی در سایه حمایت از ارتش و مقاومت دانست.
شوقي الامين عالم لبناني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد شوقی الامین، رییس جمعیت علمای دین لبنان، با صدور بیانیه‌ای از تمام مسلمانان منطقه، به ویژه مسلمانان این کشور خواست با کنار گذاشتن اختلافات و نزاع‌های بی‌نتیجه به وحدت به عنوان اصلی که موجب برقرار امنیت و صلح می‌شود، تمسک کنند.

 

وی از احزاب سیاسی فعال در این کشور خواست به جای تکیه بر مصالح و منافع سیاسی، منافع و آسایش مردم را در نظر داشته باشند و لبنان را به بستری برای آرامش و پیشرفت تبدیل کنند.

 

این عالم لبنانی با اشاره به عوامل پیروزی میدانی در این کشور گفت: سه ضلع مثلث قدرت در لبنان از مقاومت، ارتش و حمایت‌های مردمی تشکیل می‌شود و تا زمانی که این سه ضلع در کنار هم قرار گیرند هیچ قدرتی نمی‌تواند به تمامیت ارضی این کشور تعرض و امنیت مردم را سلب کند.

 

حجت الاسلام شوقی الامین راه مقابله با گروه‌های تکفیری را خنثی سازی نقشه‌های شوم از پیش تعیین شده آنان دانست و افزود: ابزار اصلی دشمن در وهله اول فتنه افروزی و ایجاد تنش‌های قومی است و اگر دشمن دید که با این کار توانسته فضا را برای فعالیت تروریستی خود آغاز کند برنامه‌های بعدی خود را اجرا می‌کند.

 

وی در پایان حمایت از لبنان را برای تمام آحاد مردم این کشور واجب خواند و تاکید کرد: اگر در حمایت از کشورمان اهمال کاری کنیم تهدید‌هایی که هر روز متوجه مناطق مرزی ماست به کشور نفوذ کرده و آسیب این مساله فرد فرد مردم را درگیر خواهد کرد./1321/ب902/د

ارسال نظرات