۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۲۶۹۳۰۸

تغییر نام داعش به «دولت جدا شده القاعده در عراق و شام» از سوی دارالافتای مصر

خبرگزاری رسا ـ مشاور مفتی مصر از نامگذاری داعش به عنوان «دولت جدا شده القاعده در عراق و شام» از سوی دارالافتا خبر داد.
شوقي علام از علماي مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شوقی علام، مفتی مصر در گفت وگو با روزنامه عکاظ بر اهمیت بررسی مجدد گفتمان دینی و نقد استدلال گروه های تکفیری تاکید کرد.

 

مفتی مصر ضمن اشاره به نقش الازهر، دارالافتا و سایر موسسات دینی در رویارویی با هجمه های ضد دینی گفت: گسترش شیوه های برداشت صحیح از متون دینی، راه توجیه بر افرادی که با برداشت غلط و استدلال های نابخردانه به قرآن و سنت نبوی، به قتل و کشتار مردم اقدام می کنند را می بندد.

 

شوقی علام افزود: گفتمان صحیح اسلامی همواره با خشونت، قتل، خونریزی و تروریسم مخالف است و در مقابل همگان را به همکاری، وحدت، امر به معروف و نهی از منکر فرا می خواند.

 

وی منطق اسلام را منطقی به دور از تعصب و خشونت توصیف و خاطر نشان کرد: علمای دین با هوشیاری و بصیرت خود، اسلام معتدل و به دور از قتل و کشتار و خشونت را به همگان عرضه کنند.

 

ابراهیم نجم، مشاور مفتی مصر نیز تصریح کرد: دار الافتای مصر به تازگی خطر جریان های تندرو و تکفیری را دریافته و با ایجاد مرکز رصد فتاوای تکفیری و بررسی آخرین اقدامات آنها با پاسخ علمی دقیق و مستند به رویارویی با این جریان می پردازد.

 

مشاور مفتی مصر در بخش دیگر از سخنانش از افتتاح ائتلاف بین المللی خبر داده و گفت: بنابر رایزنی ها انجام شده با رسانه های غربی به توافق رسیدیم که نام داعش از «دولت اسلامی عراق و شام» به «دولت جدا شده القاعده در عراق و شام» در این رسانه ها تغییر یابد. همچنین صفحه ای در شبکه اجتماعی فیسبوک به زبان انگلیسی در پاسخ به شبهات داعش و سازمان های تروریستی دیگر ایجاد شده است./981/ب902/د

ارسال نظرات