۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۹۶۴۲
معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی خبر داد:

تدوین کتاب «آیت» از اثرات پژوهشی قرآنی طلاب خواهر

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: مقالات، تحقیقات پایانی و دست نوشته های شرکت داده شده در مسابقات قرآنی مدارس علمیه خواهران تنظیم و تدوین و به عنوان کتابی به نام «آیت» منتشر می شود.
آرم مرکز مديريت حوزه علميه خواهران

 

خانم پور حیدر، معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به برنامه های فرهنگی مدارس علمیه خواهران استان، اظهار داشت: در طول سال تحصیلی مسابقات قرآنی در پنج رشته حفظ، قرائت، مفاهیم، حفظ موضوعی و تفسیر برگزار می شود.

 

وی افزود: در تعطیلات تابستان کتب و موضوعات مرتبط با مسابقات در اختیار طلاب قرار داده می شود و یا یک ترم کلاس آموزشی برای آماده سازی آنان برگزار شده و در پایان ترم با هم به رقابت می پردازند.

 

پورحیدر به مسابقات کتاب خوانی اندیشه مطهر اشاره و اضافه کرد: هر ساله چند مورد از کتب شهید مطهری رحمةالله علیه انتخاب شده و برای هر پایه درسی دو کتاب از طرف مرکز مدیریت خواهران در نظر گرفته می شود.

 

وی اظهار داشت: در طول تابستان کتب در اختیار طلاب قرار می گیرد و برخی از مدارس برای آماده سازی طلاب خود، کلاس های اندیشه مطهر را تشکیل داده و مبانی فکری آن شهید دانشمند را برای طلاب تدریس کرده و به سوالات و شبهات آنان پاسخ می دهند و گاهی اوقات نیز کتب ایشان توسط طلاب خلاصه نویسی می شود.

 

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی ادامه داد: خواهران طلبه در این مسابقات که در طول ترم برگزار می شود به صورت منطقه ای، استانی و کشوری شرکت داده می شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: مقالات قرآنی، کارهای دستی قرآنی و تحقیقات پایانی قرآنی نیز شامل مسابقات قرآنی می شود و در زمان برگزاری مسابقات شرکت داده می شود.

 

پورحیدر در پایان به انتشار کتاب «آیت» از سوی مرکز مدیریت خواهران اشاره کرد و گفت: پس از ارزیابی های صورت گرفته در مرکز مدیریت خواهران قم آثار برتر انتخاب شده و به عنوان کتابی مستقلی به نام «آیت» تدوین و تنظیم و منتشر می شود./936/ت302/ق

ارسال نظرات