۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۲۷۰۱۵۵

تداوم قیام مردم بحرین علیه جنایات آل‎خلیفه

خبرگزاری رسا ـ اعتراضات مردمی در بحرین در اعتراض به حبس شیخ علی سلمان و سایر انقلابیان همچنان ادامه دارد.
انقلاب بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، با وجود تمامی تلاش های داخلی وبین المللی صورت گرفته از سوی مردم بحرین وسازمان های بین‌المللی، حکم شیخ علی سلمان رهبر و دبیرکل جمعیت اسلامی وفاق بحرین صادر شد حکمی که حتی وساطت شخصیت‌های برجسته مذهبی دیپلمات های‌غربی، سازمان عفو بین الملل  و حتی ابراز نگرانی دبیرکل سازمان ملل متحد نیز مانع از اعلام آن نشد.

 

مدت کوتاهی قبل از آن نیز دادگاهی در منامه  56 شهروند این کشور را صرفا به دلیل مبارزه مسالمت آمیز برای احقاق حقوق اکثریت این کشور به زندان و سلب تابعیت محکوم کرد در حالی که شماری از آنها به حبس ابد محکوم شدند احکامی که یاد آور اقدامات رژیم سرنگون شده صدام حسین  علیه شهروندانش در دهه های هشتاد ونود از قرن گذشته میلادی است.

 

این در حالی است که بازداشت ومحاکمه شماری از رهبران جریان آزادیخواه این کشور نیز ادامه داشته واحتمالا در این چارچوب قرار بگیرند.

 

در سایه ناکامی قیام های عربی که در مصر شکست سختی را متحمل و در لیبی منجر به فروپاشی کشور شد پویایی آن در بحرین از یک سو و استواری‌اش در قالب مسالمت آمیز بودن بسیاری از کارشناسان را به شگفتی واداشته است.

 

به اعتقاد کارشناسان گرچه ظاهرا خانواده آل خلیفه موفق شد با فشار وجنایت مستمر از طوفان بیداری مردم بحرین جان سالم به درببرد اما باتوجه به ادامه بقای پتانسیل تغییر در ساختار جامعه بحرین نگرانی‌های این خانواده و به تبع آن جنایات آنها نیز علیه این قیام روز به روز دامنه بیشتری به خود می گیرند./981/ب102/د

ارسال نظرات