۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۲۷۱۳۶۱
رهبر شیعیان ترکیه:

«هلال شیعه» توطئه‎ای برای تشکیل «هلال اسرائیلی» است

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان ترکیه با انتقاد از سیاست خصمانه دولت ترکیه علیه سوریه گفت: شما (دولت آنکارا) تلاش کردید 'تنها دولت مقاوم' در برابر رژیم صهیونیستی را ساقط کنید.
ترکيه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، صلاح الدین اوزگوندوز رهبر شیعیان ترکیه روز چهارشنبه در تحلیلی از سناریوی احتمال مداخله نظامی ترکیه در سوریه در جریان سخنرانی خود در مرکز فرهنگی زینبیه در استانبول گفت: سخن از بروز مشکل در ترکیه و تهدید مرزهای این کشور به میان آورده می شود، این نتیجه یک سیاست اشتباهی است که دولت آنکارا از آن پیروی کرده است.

 

رهبر شیعیان ترکیه با تاکید بر اینکه بارها در مورد اشتباهات سران آنکارا در سیاست خصمانه علیه دمشق هشدار داده، افزود: به مقامات ارشد دولت ترکیه گفتم که توطئه قرار دادن اهل سنت در مقابل شیعیان با عنوان 'هلال شیعی' در واقع توطئه رژیم صهیونیستی برای تشکیل 'هلال اسرائیلی' است و فریب این توطئه نخورید.

 

اوزگوندوز تصریح کرد: اکنون سران ترکیه از احتمال مداخله نظامی در سوریه سخن می گویند، آری وقتی شما برای ساقط کردن تنها دولت عربی مقاوم در مقابل اسرائیل تلاش کنید و در کشور همسایه خود فتنه به وجود آورید، مشخص است که با بحران مواجه می شوید.

 

وی ادامه داد: شما می توانید دشمن هر کسی که می خواهید باشید، ولی از وارد کردن ارتش ترکیه و فرزندان این ملت به جنگ، پرهیز کنید.

 

ارتش سوریه و نیروهای مردمی کردستان این کشور در هفته های اخیر بخش های عمده ای از مناطق مرزی با ترکیه را از اشغال تروریست های داعش خارج کرده و همین امر موجب نگرانی دولت آنکارا شده است.

 

گروه تروریستی داعش بخش عمده ای از تجهیزات و عناصر خود را از مرز ترکیه وارد سوریه و عراق می کند.

 

ترکیه، عربستان، قطر و رژیم صهیونیستی حمایت مالی و تجهیزاتی گروه تروریستی داعش و دیگر گروه های تروریستی فعال در سوریه را برعهده دارند./982/ب103/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات