۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۲۷۱۳۸۲

انتشار هفت عنوان کتاب درباره ابوریحان بیرونی

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با انتشار هفت جلد کتاب برنامه‌های ویژه‌ای در زادروز ابوریحان بیرونی و روز مردم شناسی برگزار می‌کند.
ابوريحان بيروني

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، علیرضا حسن‌زاده، رییس پژوهشکده مردم شناسی گفت: پژوهشکده مردم‌شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری سیزدهم شهریور ماه نمایشگاه بزرگداشت روز ابوریحان و مردم شناسی را برپا می‌کند.

 

وی با اشاره به انتشار هفت جلد کتاب به همین مناسبت از برگزاری نشست «پژوهشکده مردم شناسی میزبان پیشکسوتان مردم شناسی» و تجلیل از مردم شناسان برگزیده نیز خبرداد.

 

حسن‌زاده گفت: در این روز نشست بررسی جایگاه ابوریحان در مردم شناسی ایران و جهان با ارائه سخنرانی‌هایی برگزار می‌شود.

 

به گفته وی، پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در دو سال گذشته نیز به مناسبت روز مردم شناسی، برنامه‌هایی را برگزار و از تنی چند از مردم شناسان کشور تجلیل کرده است.

 

ابوریحان محمد بن احمد بیرونی در 14 شهریور 352 هجری درغزنین به دنیا آمد. او ریاضیدان و دانشمندی بزرگ، ستاره شناس، تقویم شناس، انسان شناس، هندشناس و تاریخ نگار بزرگ ایرانی در سده چهارم و پنجم هجری است.

 

ابوریحان را پدر علم انسان شناسی و هند شناسی و یکی از بزرگترین دانشمندان ایرانی می‌دانند. در بسیاری از کشورها نام بیرونی را بر دانشگاه ها، دانشکده هاو تالارکتابخانه ها نهاده و لقب «استاد جاوید» به او داده‌اند./998/د102/ق

ارسال نظرات