۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۲۷۲۰۳۹
مفتی مصر:

تکفیری‎ها مفسد فی الارض هستند

خبرگزاری رسا ـ مفتی مصر از تروریست‎ها به عنوان خوارج یاد کرد و آنان را مفسد فی الارض خواند.
شوقي علام

 

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد شوقی علام مفتی مصر تخریب مساجد، کشتار مردم و نظامیان از سوی تروریست ها و جریان ها تکفیری را فساد فی الارض توصیف کرد.

 

شوقی علام، تندروها را سرکش و خوارج نامیده و گفت: رهبران و حاکمان مسلمان با گروهک های تروریستی برخورد کرده و عظمت و شوکت پوشالی آنان را در هم شکنند.

 

وی با اشاره به ویژگی جهاد در راه خدا تاکید کرد: جهاد دارای مفهومی وسیع در اسلام است که بر مجاهدت و مبارزه با هوای نفس و شیطان و همچنین جنگیدن با دشمنان و سرکشان اطلاق می شود. جهاد به معنای مبارزه با دشمنان دارای شرایط خاصی است و مسؤولیت آن هم در اختیار رهبران و حاکمان بوده و تنها در صورت وجود شرایط قیام به جهاد صحیح است.

 

مفتی مصر با بیان اینکه اقدامات گروهک های تروریستی به هیچ وجه جهاد نبوده تصریح کرد: تررویسم با شعار جهاد، امر به معروف و نهی از منکر با ورود به سررزمین اسلامی خون مسلمانان را حلال و به جنگ، کشتار، غارت اموال، تخریب بناها و مساجد روی آوردند. در اسلام این اعمال جهاد نیست بلکه فساد فی الارض است که از گناهان کبیره بوده و بی شک حرام است.

 

این عالم اهل سنت ادامه داد: جریان های تروریستی با رفتار خود، گمانه زنی دشمنان اسلام را جامه عمل پوشانده واسلام هراسی را گسترش می دهند. آنان به دنیا نشان می دهند که اسلام دین خشونت، کشتار و به دنبال اختلاف در میان ملت ها و فساد در زمین است حال آنکه اسلام هم مانند همه ادیان و عقیده ها بر اصول 5 گانه حفظ ادیان، نفوس، عقل، اموال و نوامیس تاکید می کند.

 

علام در پایان خاطر نشان کرد: جهادی که تروریسم و طرفداران افراطی گری از آن سخن گفته و آن را «غزوات» نامیده اند تنها نشان از جهالت و نادانی آنها در برداشت از متون و نصوص دینی دارد. جهاد اگر در چهارچوب خود شرعی خود مشخص نشود به هرج و مرج و خونریزی میان مسلمانان منتهی خواهد شد./981/ب902/د

ارسال نظرات