۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۲۷۲۲۳۴

رییس سازمان دیانت ترکیه بر اهمیت حضور کودکان در مساجد در ماه رمضان تأکید کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان امور دینی ترکیه، طی سخنانی به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان با اشاره به علاقه‌ وافر کودکان به این ماه فرخنده، بر اهمیت نحوه برخورد صحیح با روزه‌داری و حضور کودکان در مساجد تأکید کرد.
محمد گورمز رييس سازمان امور ديانت ترکيه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد گورمز، رییس سازمان امور دینی ترکیه، طی سخنانی ضمن اشاره به جایگاه ویژه ماه رمضان در دنیای کودکان اذعان داشت: پیش از هرچیز کودکان در انتظار فرا رسیدن ماه مبارک رمضان می‌نشینند.

 

وی تصریح کرد: در میان کودک و ماه رمضان چشمه‌ای خروشان از نیکی‌ها نهفته است. کودکان به واسطه روزه‌داری، سحری و افطار با  دنیای معنوی دیگری انس می‌گیرند. گاهی اوقات مادران کودکان را هنگام سحر از خواب بیدار نمی‌کنند، اما این درست نیست، نباید کودکان را از این شور و شعف محروم کرد.

 

رییس سازمان امور دینی ترکیه گفت: کودکان در ماه مبارک رمضان با شور و شوق تمام وارد مساجد می‌شوند. رفتارهای کودکانه‌ آنان در مساجد به سبب اقتضای سن آنان بوده و این امری کاملا طبیعی است.

 

محمد گورمز در پایان سخنان خود گفت: پیش از این نیز در یکی از سخنرانی‌های خود به این موضوع اشاره کرده بودم که اگر هنگام اقامه‌ نماز جماعت از صف‌های عقب صدای خنده‌‌ و شادی کودکان به گوش نرسد، از نسل آینده‌ای که در پیش است بیم داشته باشید. جایز نیست که هیچ مؤمنی در دل، ذهن و مخیله کودک خاطره‌ تلخی از مسجد به جای بگذارد./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات