۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۲۷۳۷۲۰

انتقاد شدید نماینده آیت الله سیستانی از سیاست بی‎مبالاتی جهانی در قبال داعش

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کربلا با اشاره به حضور گسترده تروریست‎های خارجی در عراق از سیاست بی‎مبالاتی جهانیان در قبال این گروه تروریستی به شدت انتقاد کرد.
حجت الاسلام شيخ عبدالمهدي کربلايي نماينده حضرت آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، امام جمعه شهر مقدس کربلا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در صحن مطهر حرم امام حسین (ع) برگزار شد، خواستار اتحاد جهانی در برابر تروریسم شد و گفت: اخبار میدانی از خط مقدم جنگ و مبارزه با داعش به ویژه در برخی از مناطقه مهم مثل بیجی و اسناد به دست آمده از کشته‎های آنان نشان دهنده وجود شمار زیادی از عناصر تروریستی خارجی است.


وی افزود: وجود عناصر تروریستی خارجی نشان دهنده عدم جدیت و بی مبالاتی طرف‎های منطقه و بین المللی در قبال جلوگیری از ورود آنان به عراق است.


نماینده حضرت آیت الله سیستانی نسبت به گسترش تروریسم هشدار داد و خاطرنشان کرد: ادامه حمایت از عناصر تروریستی داعش و بی توجهی نسبت به گسترش آنان خطر تروریسم در منطقه را بیشتر می‎کند. عناصر خارجی جریان تروریستی داعش با بازگشت به کشورهایشان خطر و تهدید جدی برای ملتشان محسوب خواهند شد.


وی نسبت به نفوذ افکار و عناصر تروریستی داعش به سایر کشورهای جهان هشدار داد و تصریح کرد: کشورهای همسایه عراق و آسیب دیده از تروریسم باید اقدام قاطع و فوری را در برابر پیوستن اعضای جدید داعش به آنان را انجام دهند.


حجت الاسلام کربلایی خواستار حمایت از مجروحان جنگ شد و تأکید کرد که باید امکانات مناسبی در اختیار آنان قرار داد.


وی فعالیت پزشکان در درمان مجروحان جنگ را یک وظیفه شرعی، اخلاقی و ملی دانست و گفت: متخصصان و پزشکان با پیوستن به وزات دفاع و وزات کشور کمبود پزشک در مناطق جنگی را جبران کرده و با اخلاص در بیمارستان‎ها به مجروحان و ملتشان خدمت کنند./994/ب901/د

ارسال نظرات