۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۲۷۳۷۴۶

مسلمانان ترکیه انتفاضه فلسطین را یک جهاد مقدس توصیف کردند

خبرگزاری رسا ـ مسلمانان شهر ساکاریا در شمال غرب ترکیه بعد از اقامه نماز در شب گذشته و در آستانه شب قدس طی تظاهراتی خواستار رهایی قدس شریف از دست صهیونیست‎ها شدند.
روز قدس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی فراخوان جمعیت برادری و همبستگی ساکاریا برای انجام مراسم روز جهانی قدس، مسلمانان این شهر شب گذشته در میدان مرکزی ساکاریا گردهم آمدند.

 

در بیانیه مطبوعاتی که از سوی تجمع کنندگان قرائت شد، آمده است: رژیم صهیونیستی با پشتگرمی قدرت های جهانی از 67 سال پیش تاکنون خاورمیانه را به آتش و خون کشیده است.

 

در این بیانیه با تاکید بر اینکه هدف رژیم صهیونیستی تخریب مسجد الاقصی و در نهایت راندن مسلمانان از کل خاورمیانه است، به مظالم رژیم صهیونیستی نسبت به فلسطینیان اشاره و آمده است: در خاک فلسطین و در زندان هایی رژیم صهیونیستی، هرگونه شکنجه ای علیه فلسطینیان انجام می شود و ابتدایی ترین حقوق فلسطینیان مورد تعدی صهیونیست ها قرار می گیرد.

 

این اطلاعیه با تاکید بر اینکه انتفاضه فلسطینیان یک جهاد مقدس بوده که تاکنون ده ها هزار شهید داده است بر همبستگی مردم ترکیه با مسلمانان فلسطین تاکید کرد.

 

این درحالی است که نهادهای مردمی مختلف ترکیه در شهرهای مختلف در فراخوانهای عمومی مردم را به شرکت در مراسهای روز جهانی قدس دعوت کرده اند./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات