۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۲۷۳۷۶۵

امام جمعه نجف نسبت به بازگشایی سفارت عراق در سرزمین‎های اشغالی هشدار داد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نجف مساله هسته‎ای ایران را نشان دهنده عزت و کرامت ملت ایران دانست و از طرح بازگشایی سفارت عراق در سرزمین‎های اشغالی انتقاد کرد.
حجت الاسلام سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف اشرف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته نجف اشرف که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد، با اشاره به برپایی راهپیمایی روز قدس در سراسر جهان گفت: بزرگداشت روز جهانی قدس یعنی اینکه قدس از همه امور سیاسی بالاتر است و این مطلب با حضور مردم در راهپیمایی این روز و حمایت از مردم مظلوم فلسطین ثابت شده است.


وی از تلاش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و افزود: برخی از اعضای سابق پارلمان عراق طرحی با موضوع آغاز رابطه با رژیم اشغالگر اسرائیل ارائه کردند و خواستار بازگشایی سفارتخانه عراق در مناطق اشغالی شدند.


امام جمعه نجف تصریح کرد: طرح ایجاد رابطه با رژیم صهیونیستی نشان دهنده نفوذ آنان در منطقه است.


وی به صبر، اراده و حکمت ملت ایران در برابر مسأله هسته‎ای اشاره کرد و افزود: مسأله هسته‎ای ایران فقط یک موضوع اقتصادی نیست بلکه نشان دهنده عزت و کرامت ملت این کشور است.


حجت الاسلام قبانچی از رسیدن به پیروزی در برابر جریان تروریستی داعش در آینده نزدیک خبر داد و گفت: شکست‎های پی در پی عناصر تروریستی داعش در فلوجه عراق سبب فرار آنان و پاکسازی این منطقه از لوث تروریسم شد.


وی در بخش دیگر خطبه‎های نماز جمعه نجف به درگذشت حجت الاسلام و المسلمین سید محمد باقر المهری، نماینده مراجع تقلید در کویت اشاره کرد و افزود: این عالم فقید نقش تاثیرگذاری در مبارزه با دیکتاتوری داشت، در کنار ملت عراق ایستاد و در همه مشکلات در کنار ملت کویت بود.

 

امام جمعه نجف به بررسی وضعیت یمن در هفته گذشته پرداخت و گفت: آل‎سعود در رسیدن به کوچک‎ترین اهدافش در یمن ناتوان بود و با شکست مواجه شد و امروز با واسطه‎گری ایالات متحده آمریکا خواستار پایان جنگ است.


وی در بخش دیگر سخنانش از انتقاد احمد الطیب، شیخ الازهر در استفاده از کلمه رافضی علیه شیعیان و همچنین از نیروهای امنیتی، خادمان آستان مقدس علوی و مردم عراق به سبب برگزاری باشکوه مراسم شهادت امام علی (ع) تشکر کرد./994/ب901/د

ارسال نظرات