۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۲۷۳۸۰۷
فضل الله تأکید کرد؛

غرب در راه توافق هسته‎ای سنگ اندازی می‎کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت نسبت به سنگ اندازی غرب در مذاکرات هسته‎ای ابراز تأسف کرد و گفت که ایران همه انعطاف لازم را در این پرونده نشان داده است.
سيد علي فضل الله، خطيب جمعه بيروت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک برگزار شد، نسبت به درگیری های رخ داده در روزهای گذشته میان اعضای برخی جریان ها با نیروهای امنیتی گفت: امیدوارم چنین مسائلی نه در خیابان ها و نه در شورای نخست وزیری تکرار نشود و پیامدهای آنچه رخ داد مورد تفکر همگان قرار گیرد چرا که لبنان در بحران قرار دارد.

 

وی درباره مذاکرات هسته ای ایران در وین تصریح کرد: در حالی که ایران همه انعطاف خود را در این پرونده نشان داده است، امیدوار بودیم نتایج مذاکرات در وین به ثبات در منطقه و جهان بینجامد، اما ظاهرا گفت وگوها به مسیر پیچیده ای رسیده و مسائل دور از پرونده هسته ای بر ای مذاکرات سایه انداخته است.

 

فضل الله افزود: غرب باید از این فرصت گرانبها استفاده کند و رابطه بهتری بر اساس حفظ حقوق و احترام به مصالح با جهان اسلام برقرار سازد.

 

امام جمعه بیروت بر لزوم توقف جنایت های آل سعود علیه مردم مظلوم یمن تأکید کرد و اظهار داشت: میان همه تنش و بحران های حاکم بر منطقه شاهد رویداد زیبای اقامه نماز جمعه وحدت میان شیعه و سنی در بحرین و کویت بودیم. امیدوارم گام های اینچنینی برای مقابله با فتنه مذهبی و طایفه ای برداشته شود.

 

وی درباره روز جهانی قدس ادامه داد: امام خمینی(ره) روز قدس را بر اساس فضایل روحی و ایمانی و تربیتی ماه مبارک رمضان که سرشار از تاریخ پیروزی و موفقیت های مختلف است، روز جهانی قدس نامید تا مسلمانان در هر حال آماده مقابله با رژیم صهیونیستی جنایتکار و همپیمانان استکبار جهانی آن باشند.

 

این روحانی لبنانی نسبت به فراموشی مساله فلسطین هشدار داد و گفت: نسبت به فراموشی مساله فلسطین در پرتو فتنه های کنونی بیم داریم. روز جهانی قدس نباید به مراسمی موسمی مبدل شود بلکه باید تجدید عهد برای بازگرداندن قدس به اعراب و مسلمانان باشد و اراده مجاهدان و سیاستمداران افزایش یابد و به نسل های دیگر منتقل شود./980/ب901/د

ارسال نظرات