۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۲۷۴۰۰۳
امام جمعه اصفهان:

شورای شهر در انتخاب معاونان به شهردار فشار وارد نکند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان با بیان این که شورای شهر اصفهان از 45 گزینه، بهترین را انتخاب کردند، گفت: شورا نباید تعیین کند که معاونان شهردار چه کسانی باشند و من خواهش می کنم در این مسائل به شهردار فشار وارد نشود.
آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان ظهر امروز در مراسم معارفه مهدی جمالی‌نژاد، شهردار اصفهان با بیان این که این جلسه برای معارفه است، گفت: خوب بود که جلسه تنها معارفه نبوده و جلسه تودیع و معارفه بود البته در طول جلسه رییس شورای شهر از آقای سقائیان نژاد تشکر کردند اما باید از هرکسی که خدمت کرده و زحمت کشیده تشکر کرد.

وی بیان کرد: شاید از نظر برخی‌ها خوشایند نباشد که یک نفر بر سرکار باشد که این مسأله مشکلی نداشته و حق قانونی است که شهردار را نصب و یا عزل کنید اما در کشورما رسم شده که برخی زمانی که به دفتر کار می‌روند نامه‌ای روی میز آنها می‌گذارند که دیگر مسؤول و رییس نباشد که کار درستی نیست و باید از کار و خدمتی که هر فردی انجام داده تشکر شود و مسأله تودیع و معارفه کاری اخلاقی است که باید انجام بگیرد.
 
 
 
امام جمعه اصفهان با بیان این که اسلام دستور تشکر داده و کسی که روحیه تشکر نداشته باشد گویی از خدا تشکر نکرده است، خاطرنشان کرد: اینکه در اسلام گفته می‌شود هرکسی که از مخلوق تشکر کرد گویی در خالق تشکر کرده شاید به این دلیل است که اگر حس این را نداشته باشیم که ظاهر را ببینیم قطعا باطن را هم نمی‌بینیم.
 
 
وی با اشاره به خدمات شهردار سابق اصفهان تصریح کرد: من از آقای سقائیان نژاد فرد فرهیخته استان اصفهان تشکر می‌کنم، ایشان بیش از 10 سال استاد و رییس دانشگاه‌های صنعتی و اصفهان بوده و 12 سال هم شهردار بودند و بیش از 30 سال به شهر و استان اصفهان خدمت کرده در حالی که کوچکترین اشکال خیانتی از خودش به جا نگذاشته است و امیدوارم همه ما اگر کار خوبی انجام دادیم مورد قبول خدا واقع شود.
 
 
آیت الله  طباطبائی نژاد پیرامون سابقه کاری شهردار اصفهان اظهار داشت: آقای جمالی نژاد را زمانی که در استانداری و شهرداری بودند رصد می‌کردم و ایشان انسان سالم، متدین، زرنگ، بافضل و حقیقیتا کاری هستند و جناح بندی سیاسی ندارد و لیاقت خودشان وی را به این مرحله رسانده و شورای شهر اصفهان از 45 گزینه، به نظر من بهترین را انتخاب کردند و من هم اگر می‌خواستم رای دهم به جمالی نژاد رای می دادم.
 
 
وی خطاب به جمالی نژاد گفت: برخی کارهای خوبی که پایه گذاری شده را نمی‌شود رها کرد و باید حتما آن را ادامه داد برای مثال سالن اجلاس، فاز سوم میدان امام علی(ع)، فاز دوم قطار شهری و مسأله رینگ چهارم کارهای بزرگی است که باید به اتمام برسد البته اصفهان جای کار زیاد دارد اما اینها کارهای مهمی است که شهردار و شورای شهر کمک کنند تا این کارها انجام بگیرد.
 
 
امام جمعه اصفهان با اشاره به آیه "و شاورهم فی الامر فاذاعزمت فتوکل علی الله" خاطرنشان کرد: خداوند در این آیه به پیامبر می‌فرماید با مردم مشورت کن که این مسأله نشان می‌دهد که مدیر باید مشورت کند و فکر نکند که همه چیز را خودش می فهمد چرا که مشورت و استفاده از عقل دیگران بهترین کمک و بازوی انسان است و سپس می فرماید به خدا توکل کن یعنی دنباله روی دیگران نباش.
 
 
وی افزود: خصلتی که اخیرا در کشور اتفاق افتاده که مسؤولی را بر سر کار گذاشته و بعد می گویند معاونت را هم ما باید انتخاب کنیم در حالی که این کار غلط است و در دنیا نیز اینگونه نیست. خداوند می فرماید به مردم بگو پیامبر بین شماست اگر پیامبر در خیلی از کارها از شما پیروی کند به ضرر است.
 
 
آیت الله طباطبایی نژاد با بیان این که جمالی نژاد بسیار فرد با تعاملی است، تصریح کرد: معنای تعامل این نیست که هرکه هرچه دیگران گفتند انجام دهیم، شورا مانند مجلس است که باید مسائلی را تصویب کرده و به شهردار بدهد نه اینکه تعیین کند که معاونان چه کسانی باشند البته مشورت خوب است اما در عین حال زمانی که "عزمت فتوکل علی الله" و من خواهش می کنم در این مسائل به شهردار فشار نیاید.
 
 
وی اظهار کرد: آقای جمالی نژاد باید تعامل کند اما دنباله رو نباشد و ادارات دیگر هم نباید کاری کنند که به شهرداری لطمه بخورد و شهردار هم به شهرداران خود احترام بگذارد، بیشتر شهرداران مناطق فعال، دلسوز و مردمی هستند.
 
 
امام جمعه اصفهان با بیان این که نباید در این 20 ماه تغییرات زیادی انجام شود، گفت: بسیاری از کسانی که مشغول خدمت اند افراد مسلط به کاری هستند که باید در خدمت باشند البته کسی که تنبلی می کند یا کار بلد نیست باید برداشته شود اما نباید کسی را به دلیل اختلاف سلیقه های ذهنی جابه جا کرده و زمان را از دست دهیم. کار شهرداری بسیار مهم است و اگر کارها به حساب باشد هرکه وارد کشور شود متوجه می شود مدیریت خوبی در کشور حاکم است./1304/پ202/ب4
ارسال نظرات