۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۲۷۴۷۷۲

استقبال احزاب و سیاستمداران لبنان از توافق هسته‎ای ایران

خبرگزاری رسا ـ احزاب و سیاستمداران لبنانی توافق هسته‎ای ایران را تبریک گفتند و آن را فرصتی برای ابراز قدرت ایران در جهان توصیف کردند.
روز فناوري هسته اي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، تجمع علمای مسلمان لبنان امروز طی پیامی توافق هسته‎ای بین ایران و گروه 5+1 را تبریک گفت و خاطرنشان کرد: این توافق هسته‎ای ثابت کرد که ایران یک کشور اصولگرا و برجسته است.

 

تجمع علمای مسلمان لبنان ادامه داد: مردم مسلمان و پایبند به روزه و ترک محرمات بار دیگر به جهان نشان دادند که می‎توان هر فشار و تحریمی را با صبر تحمل و این تحریم را به نعمت تبدیل کند.

 

در این پیام تصریح شده است: این پیروزی استراتژیک فقط به ایران اختصاص ندارد بلکه به همه جهان به ویژه جریان مقاومت نیز تعلق دارد. اسرائیل از بزرگ‎ترین خسارت دیدگان این توافق هسته‎ای است.

 

احمد خیرالدین، رییس جمعیت العمل و الوعی اجتماعی لبنان نیز طی پیامی خاطرنشان کرد: توافق هسته‎ای ایران با 5+1 موجب پایان محاصره و تحریم شدید علیه ایران می‎شود که این مسأله پیروزی بزرگی را برای این کشور به ارمغان آورده است.

 

وی افزود: این توافق هسته‎ای فرصتی برای ابراز قدرت ایران، افتخارات علمی، اقتصادی و سیاسی آن در جهان است.

 

رییس جمعیت العمل و الوعی تصریح کرد: حضرت آیت الله خامنه‎ای و حسن روحانی، رییس جمهور این کشور با توافق هسته‎ای با گروه 5+1 اراده ایرانی را بر ظلم جهانی به پیروزی رساندند.

 

جهاد صمد، نماینده سابق پارلمان لبنان طی پیامی توافق هسته‎ای بین ایران و 5+1 را تبریک گفت و افزود: این توافق صفحه جدیدی را در تاریخ منطقه باز خواهد کرد و آثار مثبتی را در کشورهای منطقه به جای می گذارد.

 

وی به انتقاد از برخی از کشورهای عربی پرداخت و گفت: لازم است که رژیم صهیونیستی به موضوع و یا مسأله‎ای را محکوم کند تا مشاهده کنید که کشورهای عربی چگونه آن را تایید و تبریک می‎گویند./994/ب901/د

ارسال نظرات