۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۲۷۴۹۰۶

کتاب «پایان دنیا در کلام خدا» راهی بازار نشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب «پایان دنیا در کلام خدا» نوشته آیت‌الله صفایی بوشهری، از سوی دفتر نشر والانگار منتشر شد.
کتاب پايان دنيا در کلام خدا کتاب پايان دنيا در کلام خدا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، کتاب «پایان دنیا در کلام خدا» به قلم آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر، از سوی دفتر نشر والانگار منتشر شد.

 

مسأله پایان دنیا همواره برای انسان در طول تاریخ، یکی از مهم‌ترین مسائل معرفتی بوده و اذهان زیادی را به خود مشغول داشته است و بنابراین پیش‌بینی‌ها و نظریات گوناگونی تاکنون در مجامع علمی جهان مطرح‌شده است.

 

این تألیف قرآنی محصول کلاس‌های تفسیر سوره‌های «انفطار – انشقاق – تکویر» است که در سیصد و ده صفحه، در قطع رقعی به شمارگان سه هزار جلد به قیمت هشتادوپنج هزار ریال در سه فصل در هندسه قرآنی چاپ و وارد بازار کتاب شد.

 

این کتاب به‌تناسب مسائل مطرح‌شده‌ " پایان دنیا " تنظیم و ارائه شده که با استفاده از سور و آیات شریفه قرآن به این مهم پرداخته است.

 

روش بیانی این کتاب، تفسیر ترتیبی می‌باشد و با نگاه جامع علمی و ادبی، مسائل آن موردبررسی قرارگرفته و با هدف تربیت و معماری قرآنی انسان به تفسیر آیات آن سه سوره مبارکه پرداخته است.

 

مؤلف در ابتدای هر بخش، ابتدا شناسه، فضیلت، نمای اجمالی و محتوای معنی سوره موردنظر را آورده و سپس به تفسیر تفصیلی آیات پرداخته و نکات لازم و مهم را به‌خوبی بیان کرده است.

 

یکی از محسنات این کتاب، ادبیات ساده و قابل‌درک نویسنده و همچنین استفاده چشمگیر از ابیات و اشعار و مثال‌های به‌جا و زیبا است که نشان از توجه خاص نویسنده به مخاطب دارد.

 

بخش‌هایی از کتاب پایان دنیا در کلام خدا را در زیر بخوانید.

 

"وَ إِذَا النُّفُوسُ زُوِّجَتْ" (آیه 7 سوره مبارکه تکویر)

 

نفوس جمع نفس به معنای موجودات جاندار و زوّجت فعل ماضی از مصدر تزویج به معنای کنار هم قرار دادن است.

 

یکی از حوادث بسیار عجیب پایان عمر دنیا و لحظات آغازین آخرت، پیوند هر کس با همسان و هم‌اندیش خود او است. هر انسان با رهبر و امام، دوست و هم‌نشین خود همراه می‌گردد و اگر همراه امام ضلالت باشد، به جهنم می‌رود و با دوزخیان هم‌نشین می‌گردد و اگر همراه امام هدایت باشد، به بهشت می‌رود و در آنجا با هم‌نشینان بهشتی پیوند می‌خورد.

 

جزا و سزای اعمال انسان، تنها در آخرت نیست، بلکه در دنیا نیز مکافات عمل خود را به مقیاس دنیوی می‌بیند و در آخرت به حد اخروی نصیب وی می‌شود.

 

 فَما جَزاءُ مَنْ یَفْعَلُ ذلِکَ مِنْکُمْ إِلاَّ خِزْیٌ فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا وَ یَوْمَ الْقِیامَةِ یُرَدُّونَ إِلی‏ أَشَدِّ الْعَذابِ" (آیه 85 سوره بقره)

 

پس نیست سزای کسی از شما که آن کار (کفر) مرتکب می‌شود، مگر خواری و ذلت در حیات دنیا و در روز قیامت او به‌سوی سخت‌ترین عذاب روانه می‌شود.

 

انسان اگر بصیرت داشته و چشم دل وی بینا باشد، همواره جزای اعمال بد خویش را در همین دنیا می‌یابد.

 

آن‌چنان گرم است بازار مکافات عمل

چشم اگر بینا بود، هر روز روز محشر است

 

آیت‌الله صفایی بوشهری متولد 1338 بندر بوشهر، امام‌جمعه بوشهر و نماینده ولی فقیه در استان بوشهر  است

 

وی پس از تحصیلات دبیرستانی در مدرسه سعادت بوشهر در سال 1361 راهی حوزه علمیه قم شد و با طی مراحل عالی تحصیل به تدریس حوزوی و نشر کتب آموزشی حوزه اشتغال داشت.

 

وی پس از اسدالله ایمانی، به‌فرمان رهبر انقلاب در سال 1387 به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان و امامت جمعه بوشهر منصوب شد.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری، شاگردی اساتید و بزرگان زیادی را در کارنامه خود دارد، اما استاد اصلی وی آیت‌الله خوشوقت تهرانی بوده است.

 

وی دارای تألیفات بسیاری در علوم مختلف است که برخی از آن‌ها جزء کتاب‌های آموزشی حوزه می‌باشد و مقالات علمی و پژوهشی بسیاری نیز نگاشته که در مراکز پژوهشی و سمینارهای علمی مطرح گردیده‌اند و همچنین کتاب‌ها و مقالات بسیاری نیز در دست تألیف دارد.

 

از ویژگی‌های آیت‌الله صفایی بوشهری تسلط و جامعیت بر علوم مختلف و تحقیق و پژوهش و طراحی نوین در آن باره می‌باشد و سخنرانی‌های او درباره «تجارت الکترونیک، تهدیدها و فرصت‌ها»، «شهر الکترونیک و اصلاح الگوی مصرف»، «پدافند غیرعامل»، «مبانی توسعه پایدار»،  «تأثیر جغرافیای محیطی بر متن و نوای مدح و مرثیه»، «تحولات دانش‌بنیان صنعت نفت با رویکرد فناوری نانو»، «ورزش مقوله استراتژیک»، «نقش اسلام و انقلاب بر تحولات ساختاری و محتوایی شعر»، «نقش هنر متعهد در کمال انسانی» و دیگر موضوعات دانش‌بنیان، موردتوجه کارشناسان خبره قرارگرفته است.

 

گفتنی است کتاب حاضر بر اساس جلسات تفسیر قرآن وی در دانشگاه پردیس علامه طباطبایی بوشهر، تألیف شده است./846/ن602/ق

ارسال نظرات