۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۲۷۵۲۲۹

دیلی تلگراف از کشته شدن 60 انگلیسی عضو داعش خبر داد

خبرگزاری رسا ـ به گزارش رسانه‌های انگلیس از آغاز سال جاری میلادی بیش از 60 انگلیسی که به تروریست‌های داعش پیوسته بودند، کشته شده‌اند.
داعش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه دیلی تلگراف نوشت: آمار تلفات پیکارجویان انگلیسی در سوریه و عراق در مقایسه با سال گذشته دو برابر شده است.

 

برآوردها حاکی از آن است که حدود 700 شهروند انگلیسی به این گروه تروریستی تکفیری ملحق شده‌اند.

 

بنابر گزارشی که اخیرا فاش شد فقط در سال گذشته میلادی 43 زن و دختر از انگلیس برای پیوستن به تروریست‌های داعش راهی سوریه شده‌اند.

 

مرکز ملی مبارزه با تروریسم امریکا نیز اخیرا با انتشار آماری اعلام کرد بیش از 20 هزار نفر از سراسر دنیا از جمله برخی از اتباع امریکا برای پیوستن به تروریست‌های داعش و دیگر گروه‌های افراطی عازم سوریه شده‌اند.

 

این مرکز افزود: پیکارجویان خارجی از بیش از 90 کشور برای پیوستن به داعش به سوریه رفته‌اند که دست‌کم سه هزار و 400 نفر از کشورهای غربی، و بیش از 150 نفر از امریکا هستند.

 

مقام‌های غربی از این مساله نگرانند که اعضای اروپایی و امریکایی این گروه‌ها پس از بازگشت به کشورهایشان از مهارت‌های نظامی خود علیه آنها استفاده کنند.

 

تروریست‌های داعش که در ابتدا در سال 2012 از سوی سازمان سیا برای بی ثبات کردن دولت سوریه در اردن آموزش داده شدند در مناطق تحت کنترل خود جنایاتی هولناک مرتکب شده‌اند.

 

بسیاری از کشورهای غربی و همپیمانان منطقه‌ای آنها از جمله عربستان، ترکیه و قطر از حامیان اصلی مالی و تدارکاتی گروه‌های تکفیری در سوریه و عراق هستند./982/ب101/د

ارسال نظرات