۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۲۷۶۰۳۳
احزاب حامی جریان 8 مارس لبنان تأکید کردند؛

عربستان غرق در مشکلات نمی‌تواند حامی لبنان باشد

خبرگزاری رسا ـ احزاب حامی جریان 8مارس لبنان از هیات دولت این کشور خواستند تا در جلسه آتی خود به طرح جامعی برای حل بحران کنونی لبنان دست یافته و به عربستانی که خود درگیر مشکلات عدیده است تکیه نکنند.
احزاب حامي جريان 8مارس لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه "الدیار" لبنان به نقل از احزاب حامی جریان 8 مارس این کشور اعلام کرد که با وجود تاکید فراوان بسیاری از احزاب و شخصیت‌های سیاسی برای حل و فصل اختلافات داخلی، برخی احزاب همکاری لازم را برای استقرار امنیت و آرامش اوضاع داخلی انجام نمی‌دهند.


در گزارش این روزنامه آمده است: حزب المستقبل لبنان تاکنون هیچ طرحی را برای حل بحران داخلی این کشور مطرح نکرده است و با طرح‌های ارائه شده از سوی دیگر احزاب نیز موافقت نمی‌کند.


حامیان جریان 8 مارس لبنان تاکید کردند: یکی از مشکلات اساسی در روند حل بحران داخلی عربستان سعودی است که با مانع تراشی‌های خود نمی‌گذارد سعد الحریری، رییس جمهور سابق لبنان گامی در جهت حل مسائل داخلی بردارد.


الدیار به نقل از این احزاب نوشت: عربستان سعودی در حال حاضر درگیر مشکلات خود در زمینه پرونده کشورهای خلیج فارس و مساله یمن و درگیری‌های داخلی است و نمی‌تواند با وجود این مسایل کمکی به اوضاع داخلی لبنان کند؛ از این رو احزابی که چشم امید به کمک عربستان دارند باید تجدیدنظر کنند.


احزاب حامی جریان 8 مارس اوضاع داخلی را در وضعیت هشدار توصیف کرده و گفتند: اگر در جلسه آتی دولت به طرح جامعی برای حل بحران داخلی کشور دست پیدا نشود باید منتظر پیامدهای خطیر در صحنه میدانی بود که این مساله به سود هیچ کدام از طرف‌های سیاسی نیست./1321/ب902/د

ارسال نظرات