۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۲۷۶۲۳۹

تاکید فضل الله بر لزوم توجه به مساله فلسطین در همایش علمای مقاومت

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت لبنان نقش علما را در بصیرت افزایی بین آحاد مردم حائز اهمیت دانست و تنها راه مقابله با فتنه افروزی دشمنان اسلام را وحدت میان مسلمانان دانست.
فضل الله در ديدار با علماي مقاومت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در آستانه برگزاری همایش بزرگ علمای مقاومت در لبنان، هیاتی متشکل از اعضای اتحادیه علمای مقاومت،با حجت الاسلام سید علی فضل الله، امام جمعه بیروت دیدار کرده و درباره هرچه بهتر برگزار شدن این گردهمایی تبادل نظر کردند.


حجت الاسلام فضل الله در این دیدار بر  پرداختن به قضیه فلسطین و آزادسازی قدس شریف تاکید کرد و گفت: اگر قضیه فلسطین در صدر امور قرار گیرد می‌تواند به عنوان سمبلی برای اتحاد مسلمانان جهان اسلام شناخته شود و وحدت را میان طوایف گوناگون مسلمانان برقرار کند.


این روحانی لبنانی شرایط کنونی جهان اسلام را تهدید آمیز توصیف و تصریح کرد: اگر در دورانی که دشمنان اسلام با هر وسیله و ابزاری برای ضربه زدن به اسلام و کیان مسلمانان استفاده می کنند و از هیچ تلاشی برای فتنه افروزی دریغ نمی‌کنند، مساله وحدت نهادینه نشود، آتش فتنه، تر و خشک را با هم خواهد سوزاند.


فضل الله در پایان، مقابله با فتنه افروزی دشمنان از طریق بصیرت افزایی میان آحاد جامعه را وظیفه اصلی علما در این برهه از زمان دانست و گفت: راه قدس تنها با وحدت مسلمانان گشوده خواهد شد و آنچه نقشه دشمن را نقش بر آب می‌کند نیز همین وحدت است.

گفتنی است همایش علمای مقاومت با شرکت عالمان دینی از مذاهب گوناگون اسلامی سه شنبه آینده در بیروت برگزار خواهد شد و در این همایش راه‌های تثبیت گفتمان دینی در جوامع اسلامی مورد بررسی قرار خواهد گرفت./1321/ب902/د

ارسال نظرات