۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۲۷۶۴۰۴
عضو ارشد حماس:

سفر هیات حماس به عربستان تاثیری بر روابط با ایران ندارد

خبرگزاری رسا ـ عضو ارشد حماس تأکید کرد که سفر هیات این جنبش به عربستان به هیچ وجه تاثیری بر روابط این جنبش با دیگر کشورها از جمله ایران ندارد، زیرا ایران یکی از اصلی‌ترین حامیان حماس و مقاومت است.
اسماعيل رضوان

به گزارش خبرگزاری رسا، اسماعیل رضوان یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با تاکید بر اینکه اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌های عربی پیرامون درخواست این جنبش از عربستان سعودی برای وساطت جهت بهبود روابط آن با مصر به هیچ وجه صحت ندارد، گفت: حماس هرگز از عربستان نخواسته برای بهبود روابط این جنبش با مصر وساطت کند، زیرا حماس خود مستقیما با مصر در ارتباط است و دو طرف روابط خوبی با هم دارند و هیچ نیازی به واسطه نیست.

 

وی تاکید کرد که جنبش حماس احتمال می دهد به زودی در پرتو ادامه تماس ها و گفت وگوها با مصر، گشایشی حاصل شده و اوضاع باریکه غزه شاهد تغییراتی باشد.

 

رضوان خاطر نشان کرد که تماس‌ها میان ما و مسؤولان مصری همچنان برقرار است و رهبران دو طرف در حال بررسی تمامی پرونده ها هستند و اصلی ترین دلیل تعطیلی گذرگاه زمینی رفح اوضاع امنیتی در سینا است.

 

وی در ادامه تصریح کرد که سفر هیات حماس به عربستان سعودی به هیچ وجه تاثیری بر روابط این جنبش با دیگر کشورها از جمله ایران ندارد، زیرا ایران یکی از اصلی ترین حامیان حماس و مقاومت است و روابط خوب و مستحکمی میان دو طرف برقرار است.

 

اسماعیل رضوان اظهار داشت که استراتژی حماس کاملا واضح است و ما به دنبال تقویت روابط با تمامی طرف‌ها در راستای خدمت رسانی به مساله فلسطین هستیم و هرگز قصد ورود به محورها و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها را نداریم.

 

خالد مشعل رییس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز در مراسمی به مناسبت عید سعید فطر در دوحه با انتقاد از جنجال رسانه‌ای علیه سفرش به عربستان، در این باره اظهار داشت که این جنبش تنها در سرزمین فلسطین و برای آزادی آن مبارزه می کند و در هیچ جای دیگری وارد جنگ و نبرد نشده و نخواهد شد.

 

مشعل گفت: خداوند این توفیق را به بنده داد که در اواخر ماه مبارک رمضان برای انجام مناسک عمره و شرکت در نماز عید فطر به مسجد الحرام مشرف شوم.

 

وی تاکید کرد که آرمان و مساله اول و اساسی ما، قضیه فلسطین و رهایی از اشغالگری و مبارزه با اشغالگران است.

 

گفتنی است برخی رسانه‌های عربی هفته گذشته مدعی شدند که خالد مشعل رییس دفتر سیاسی جنبش حماس در جریان سفر به عربستان سعودی خواستار وساطت این کشور برای بهبود روابط آن با مصر و به دنبال آن بازگشایی باریکه غزه و پایان دادن به رنج و محنت‌های ساکنان این منطقه شده است.

 

هیات حماس به ریاست خالد مشعل روز چهارشنبه گذشته طی سفری 2 روزه وارد ریاض شد و سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان و شماری دیگر از مسؤولان این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

 

البته هدف اصلی از این سفر همانگونه که دو طرف نیز اعلام کرده‌اند، دینی بوده نه سیاسی و مقامات حماس در این سفر مناسک حج را به جای آورده و در نماز عید در مسجدالحرام شرکت داشتند./994/ب101/د

ارسال نظرات