۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۲۷۶۴۲۱
شیخ نعیم قاسم:

عدم امکان پیروزی در جنگ 33 روزه بدون حمایت ایران/ عربستان از هیچ تلاشی برای تخریب سوریه و عراق دریغ نمی‎کند

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه محور مقاومت منسجم خواهد ماند، تاکید کرد: پیروزی مقاومت اسلامی در جنگ «۳۳ روزه» جز با حمایت‌های ایران و سوریه ممکن نبود.
شيخ نعيم قاسم، معاون دبيرکل حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در کنفرانس بین‌المللی رسانه‌ای مبارزه با تروریسم تکفیری که صبح امروز در دمشق گشایش یافت، گفت: اگر حمایت ایران و سوریه نبود، حزب الله نمی‌توانست در جنگ 33 روزه بر اسرائیل پیروز بشود.

 

شیخ نعیم قاسم هدف دشمنان محور مقاومت از راه‌اندازی بحران سوریه را تغییر سیاست‌های دمشق به محور صهیونیستی و آمریکایی خواند و افزود: سرنگونی نظام سوریه غیر ممکن است.

 

وی انسجام و همبستگی محور مقاومت را عامل اصلی پیروزی‌های مقاومت اسلامی در منطقه خواند و با تاکید بر اینکه محور مقاومت با وجود همه کارشکنی‌ها و اقدامات خصمانه دشمنان،‌ منسجم خواهد ماند، ادامه داد: اگر حمایت‌های ایران و سوریه نبود،‌ غزه نمی‌توانست سرش را بالا بگیرد.

 

معاون دبیرکل حزب الله با تاکید بر اینکه محور مقاومت همان گونه که با دشمن صهیونیستی مقابله کرد به رویارویی با تروریسم تکفیری مقابله می‌کند، افزود: محور مقاومت با عزت و افتخار در کنار سوریه ایستاد و در اعلام رویارویی‌اش با توطئه در سوریه مخفی کاری نکرد.

 

وی سوریه را نوک پیکان مقاومت خواند و با بیان اینکه عربستان سعودی از هیچ تلاشی برای تخریب سوریه و عراق دریغ نکرد، افزود: اگر عربستان نصف هزینه‌ای که برای تخریب سوریه و عراق کرده را در راستای آرمان فلسطین به کار می‌گرفت، تا کنون اسرائیل را ریشه کن می‌کردیم.

 

شیخ قاسم با تاکید بر لزوم حل بحران سوریه از طریق راه حل سیاسی و به دست مردم سوریه، تشکیل یک جبهه عربی اسلامی برای رویارویی با خطر تکفیری را خواستار شد.

 

گفتنی است «کنفرانس بین‌المللی رسانه‌ای مبارزه‌ با تروریسم تکفیری» صبح امروز (جمعه) تحت نظر بشار اسد، رییس جمهوری سوریه و با حضور نماینده ویژه وی در مرکز فرهنگی هنری «دار الأسد» دمشق گشایش یافت.

 

این همایش دو روزه با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی، عمران الزعبی، نماینده رییس جمهور و وزیر اطلاع رسانی سوریه و میهمانانی از کشورهای روسیه، چین، ایران، ترکیه، افغانستان، پاکستان، مصر، لبنان، عراق، الجزایر، مغرب، بحرین، اردن، سودان، عربستان سعودی، تونس، قبرس، انگلیس، آلمان و کویت طی امروز و فردا موضوع رویارویی رسانه‌ای با تروریسم تکفیری را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد./1321/ب101/د

ارسال نظرات