۰۲ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۲۷۶۶۸

بررسي هم‌انديشي حجاب در ماه‌نامه پيام زن

رسا، سرويس فرهنگي ـ شماره‌هاي تير و مرداد ماه‌نامه فرهنگي، اجتماعي، سياسي و هنري پيام زن با بررسي موضوع هم‌انديشي حجاب منتشر شد.
بررسي هم‌انديشي حجاب در ماه‌نامه پيام زن

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، پيام زن ماه‌نامه­اي ويژه مسايل زنان و خانواده است که در حوزه دين، فرهنگ و جامعه اسلامي براي عموم منتشر مي­شود.
اين مجله که به همت دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم انتشار مي‌يابد، در بخشي از جديدترين شماره خود، به گونه­اي تخصصي به موضوع هم­انديشي حجاب پرداخته است.
سردبير پيام زن درباره اين موضوع مي‌نويسد: «هم­انديشي حجاب، اختيارات و مسؤوليت­هاي دولت اسلامي در دهم خردادماه سال جاري به همت پژوهشکده فقه و حقوق دفتر تبليغات اسلامي برگزار شد. پيام زن هم به فراخور کار خود، بخشي از مطالب آن هم­انديشي را تقديم علاقمندان مي­کند.»
بخش ويژه در اين شماره درباره مقاله­ها و گفت‌وگوهايي است که متناسب با حجاب و مسؤوليت­هاي نظام اسلامي از ميان مطالب هم‌انديشي، براي ماه‌نامه پيام زن گزينش شده است.
افزون بر بخش ويژه هم‌انديشي، هفت بخش متنوع ديگر با رويکرد زن و خانواده در اين نشريه ارايه شده است كه فرهنگ و انديشه، سياسي و اجتماعي، هنز و ادب، خانواده و تربيت، دختران بهاري، خانه و خانه‌داري و حرف آخر عناوين بخش­هاي هفت­گانه اين ماه‌نامه­اند.
«حقيقت را در ايران پيدا کردم» عنوان گفت‌وگويي است که در بخش فرهنگ و انديشه به چاپ رسيده است. خانم سعادت هان، تازه مسلماني از همسايگان شمال ايران است که در فرآيند شيعه شدن خود و تحليلي از وضع امروز جامعه ايران، نکته­هاي جالبي را يادآور شده است: « از نظر ما که به اختيار خودمان کمونيست شده بوديم، همه چيز در وضعيت مطلوب بود. آن زمان همه چيز داشتيم جز خدا... در نهايت مسيحيت هم نتوانست فطرت خداجويي مرا ارضا کند. مي خواستم به حقيقت واقعي برسم تا اين که يک قرآن به زبان روسي پيدا کردم.».
وي در بخشي از سخنانش در تحليل جامعه ايران مي‌گويد: «الان در تلوزيون ايران، زنان تا دچار بدبختي مي‌شوند، چادر سر مي‌کنند و به امام‌زاده مي‌روند و زن خوشبخت و روشن‌فکر، مانتويي و زيباست. در جامعه کمونيستي ما قهرمانان برنامه­هاي تلوزيوني هميشه آدم‌هاي بسيار معتقد به کمونيست بودند و ضد قهرمان­ها مسلمان و ديندار بودند.»
ماهنامه فرهنگي، اجتماعي، سياسي، هنري پيام زن به صاحب امتيازي دفتر تبليغات اسلامي، مدير مسؤولي محمد جعفري گيلاني و سردبيري سيد ضياء مرتضوي منتشر شده است.

 

ارسال نظرات