۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۲۷۷۳۶۹
روزنامه الدیار لبنان گزارش داد؛

عربستان مانع گسترش فرهنگ شیعی در لبنان است

خبرگزاری رسا ـ یک روزنامه لبنانی برنامه بلندمدت عربستان در کشورهای اسلامی را ممانعت از بسط فرهنگ غنی شیعی دانست و و داعش و جبهه النصره را ابزار اصلی آل سعود برای پیش برد اهداف ضد شیعی خواند.
روزنامه الديار


به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه "الدیار" لبنان در گزارش امروز خود به اقدامات عربستان سعودی در راستای هراس از گسترش فرهنگ شیعی در کشورهای اسلامی پرداخت و افق‌های آینده نشر این فرهنگ غنی را بررسی کرد.


در این گزارش آمده است: عربستان سعودی که قصد داشت قومیت گرایی و تمسک به مذهب اهل سنت را در کشورهایی مانند عراق، یمن، سوریه و لبنان بسط و گسترش دهد، پس از توافقنامه هسته‌ای ایران با کشورهای غربی، نگرانی‌های خود را از جانب ایران دوچندان دید.


روزنامه الدیار، لبنان را یکی از کشورهایی دانست که در زمینه درگیری‌های شیعه و سنی تحرکات فراوانی به خود دیده است و نوشت: تلاش عربستان برای کاهش آمار شیعیان در این کشور بسیار مشهود بوده است. عربستان در برنامه‌های بلند مدت خود قصد دارد نگذارد در هیچ کشور اسلامی غالبیت افراد جامعه را شیعیان تشکیل دهند.


این روزنامه لبنانی به صراحت اعلام می‌کند که عربستان با استفاده از نیروهای تروریستی داعش و جبهه النصره بخش‌های از کشورهای اسلامی مانند عراق را به تصرف درآورد تا بتواند اندیشه سنی گرایی را در این کشورها به سلطه برساند.


الدیار، لبنان را یکی از قربانیان برنامه‌های شوم عربستان سعودی دانست که با وجود افراد با نفوذ وابسته به آل سعود عملا انتخاب رییس جمهور 14 ماه به تعویق افتاده و تهدید گروه‌های تکفیری هر لحظه متوجه مرزهای این کشور است.


در این گزارش توافق هسته‌ای ایران یک مانع اصلی برای اجرایی شدن برنامه‌های عربستان در لبنان شمرده  شده و آمده است: توفق درگیری‌ها در عرسال و قلمون و دیگر مناطق سوریه شاهدی بر این مدعاست./1321/ب902/د

ارسال نظرات