۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۲۷۸۲۱۸

مردم آمریکا قربانی سیاست‎های غلط دولت این کشور

خبرگزاری رسا ـ با وجود تبلیغات گسترده دولت آمریکا علیه تروریسم، تعداد کشته‎های قتل مسلحانه در این کشور بسیار بیشتر از عملیات مسلحانه است.
آزادي اسلحه در آمريکا
به گزارش خبرگزاری رسا، پس از حملات تروریستی در یازدهم سپتامبر 2001، دولت آمریکا برای مبارزه با تروریسم تدابیر شدیدی را اتخاذ کرد. تا جایی که به این بهانه به دو کشور افغانستان و عراق حمله کرده و تاکنون 800 میلیارد دلار را برای امنیت داخلی این کشور حملات به مالیات دهندگان آمریکا تحمیل کرده است.
 
به گفته اندیشکده نیوآمریکا، از زمان وقوع حوادث یازدهم سپتامبر تاکنون با وجود اتخاذ این تدابیر شدید، 79 نفر بر اثر حملات تروریستی در داخل خاک آمریکا کشته شده اند. در همین زمان بیش از 150 هزار نفر شهروند آمریکایی در نتیجه آزادی اسلحه و حملات مسلحانه در این کشور به قتل رسیده اند و دولت این کشور هیچ اقدامی انجام نداده است.
 
وب سایت شوتینگ ترکر (shootingtracker.com)، در 207 روز ابتدای سال 2015، به طور متوسط 207 حمله مسلحانه را ثبت کرده است.  جالب توجه این که تعداد کشته های این قتل ها، حدود سه برابر کشته های آمریکا در جنگ ویتنام است.
 
بابی جیندال، فرماندار ایالت لوییزیانا و کاندیدای ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه، یک هفته بعد از حادثه قتل در لافایت، گفت: توجه داشته باشید که در هر حادثه تیراندازی بیشترِ افراد مجرم، سابقه ناراحتی روانی داشته اند.
 
اما موضوع ناراحتی های روانی موضوعی ساده نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت. نرخ قتل های مسلحانه در آمریکا، حداقل 12 برابر یک کشور توسعه یافته دیگر است. به طور مثال نرخ کشته های این گونه قتل ها در آمریکا حدود 50 برابر کشور آلمان است، اما این که تعداد افراد دارای مشکل روحی روانی در آمریکا50 برابر تعداد این گونه افراد در آلمان باشد، جای بحث است. مشکل اینجا است که تعداد اسلحه موجود در آمریکا بسیار بسیار بیشتر از مقدار اسلحه موجود در آمریکا است.
 
عده ای در آمریکا رواج بازی های ویدیویی خشن و نیز تبلیغ آن ها را دلیل نرخ بالای قتل های مسلحانه در این کشور می دانند. اما در کشور ژاپن که بیشترین نرخ بازی های کامپیوتری خشن را دارد، تعداد قتل های مسلحانه در سال 2008 تنها 11 نفر بود. در ژاپن قوانین استفاده و فروش اسلحه بسیار سختگیرانه است در حالی که در آمریکا هرگز این گونه نیست.
 
جیندال، فرماندار ایالت لوییزینا لا اقل خواستار بررسی سابقه روحی روانی افراد برای خرید اسلحه شد. این در حالی است که راهکار فرماندار سابق تگزاس، آسان تر کردن قوانین حمل اسلحه است تا به این طریق همه شهروندان، مسلح بوده و بتوانند از این طریق در برابر حملات افراد مسلح مقابله کنند.
 
با وجود پروپاگاندای شدید آمریکا علیه مسلمانان و تروریست خواندن آنان، تعداد افرادی که به دست این گونه افراد کشته شده اند، بسیار کمتر از کشته های قتل های مسلحانه آمریکا هستند. همچنین باید افزود که این همه قتل و جنایت در آمریکای مدعی حقوق بشر، بر اثر ضعف قوانین، تصمیمات دادگاه ها و اعمال نفوذ سیاستمدارانی است که بعضا در فروش اسلحه و مهمات منافعی دارند./847/ب902/د
ارسال نظرات