۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۲۷۸۲۳۹
دارالافتای مصر:

فروش اعضای بدن انسان حرام و مجازات آن قصاص است

خبرگزاری رسا ـ مرکز دیده بان فتواهای تکفیری دارالافتای مصر با محکومیت جنایت داعش در سرقت اعضای بدن انسان، این عمل را حرام و مجازات آن را قصاص دانست.
دارالافتاي مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز دیده بان فتواهای تکفیری دارالافتای مصر در بیانیه‌ای دستبرد داعش به اعضای بدن انسان زنده و مرده را مخالف نصوص شرعی و دینی دانست.

 

گروه تروریستی داعش به تازگی با استناد به فتوای غیر مشهور، پزشکان را به جداسازی اعضای بدن زندانیان بعد از اعدام آنها ملزم کرده تا اعضای جدا شده را به فروش برساند.

 

در این بیانیه آمده است: سرقت اعضای انسان و تجارت با آن از سوی شریعت حرام اعلام شد تا گروهک‌های تروریستی نتوانند با تشریع احکام و با هدف دستیابی به امیال خود چنین عملی را انجام دهند. مجازات شرعی چنین افرادی قصاص است.

 

مرکز دیده بان فتواهای تکفیری خاطر نشان کرد: شریعت اسلامی بر مبنای مصلحت بندگان در معیشت و معاد استوار است. فلسفه شریعت، حفظ جان، عقل، دین، مال و ناموس مردم بوده و این امر در تمام ادیان و ملل مورد پذیرش است.

 

در این بیانیه با اشاره به اهمیت حفظ جان در دین تصریح شده است: در اسلام علاوه بر نهی از آسیب رساندن به بدن، بر ضرورت حفظ جان تاکید شده است.

 

دارالافتای مصر با بیان آنکه داعش بزرگترین گروه تروریستی فعال در زمینه تجارت انسان است از حضور این گروه در بازار سیاه فروش اعضای بدن انسان خبر داد.

 

دارالافتا هدف از این جنایت را ثروت اندوزی حامیان و رهبران داعش دانست و خواستار رویارویی هرچه زودتر گروه‌ها و سازمان‌های مربوطه با این گروهک تروریستی شد./981/ب902/د

ارسال نظرات