۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۲۷۸۳۵۳

آغاز مرحله دوم طرح ملی قرآنی «امیر القرا» در عراق

خبرگزاری رسا ـ مرحله دوم طرح ملی قرآنی «امیر القرا» (امیر قاریان)، با هدف تربیت قاریان بااستعداد نونهال در کربلای معلی آغاز شد.
قرآن کريم

به گزارش خبرگزاری رسا، طرح ملی قرآنی «امیر القرا» (امیر قاریان) به‌همت مرکز قاریان و حافظان مؤسسه قرآنی وابسته به آستان مقدس حضرت عباس(ع) برگزار می‌شود.


مرحله نخست این طرح ویژه دانش‌آموزان مرحله ابتدایی و راهنمایی مدارس تمامی استان‌های عراق و با هدف استفاده بهینه از تعطیلات تابستان جهت تربیت و آماده‌سازی جمعی از قاریان نونهال و رساندن آن‌ها به سطح خوبی از تلاوت برگزار شد.


مرحله نخست این طرح از خردادماه سال جاری آغاز شد و به مدت تقریبا دو ماه ادامه داشت.
در مرحله دوم این طرح قرآنی که روز جمعه، 9 مردادماه، در کربلا آغاز شد، 90 قاری نونهال از استان‌های مختلف عراق حضور دارند.


در مراسم افتتاحیه مرحله دوم این طرح، شیخ جواد النصراوی، مدیر مؤسسه قرآنی آستان مقدس عباسی؛ سید حسنین الحلو، مسؤول مرکز تربیت قاریان و حافظان وابسته به این مؤسسه و تعدادی از اساتید متخصص، قرآن‌آموزان و علاقه‌مندان حضور داشتند.


النصراوی در این مراسم به ایراد سخنانی پرداخت و از تلاش‌های کادر اجرایی به‌منظور برگزاری هرچه بهتر این طرح قدردانی و تمامی شرکت‌کنندگان را به تلاش بیشتر و مغتنم شمردن این فرصت در کسب اطلاعات قرآنی تشویق کرد.


در ادامه علی البیاتی، مدیر اجرایی این طرح به ارائه مختصری از اهداف این طرح و معرفی کمیته‌های مربوطه پرداخت.


سید حسنین الحلو، قاری برجسته عراقی نیز در این مراسم به تلاوت آیاتی از قرآن کریم پرداخت و ضمن سخنانی به بیان تأثیر آشنایی با زندگی‌نامه قاریان برجسته بر بهبود سطح قاری پرداخت.


طرح ملی قرآنی امیر قرا، با هدف تربیت قاریان بااستعداد نونهال به‌همت مؤسسه قرآنی وابسته به آستان مقدس حضرت عباس(ع) راه‌اندازی شده است.


این طرح با هدف تربیت قاریان نونهال با استعداد در یک دوره زمانی کوتاه و براساس یک  سیستم مدرن و نظام‌مند اجرا می‌شود.


براساس این طرح، تقلید از مشاهیر قرائت و گوش فرادادن به قرائت قاریان بزرگ و استفاده از ارشاد و راهنمایی اساتید متخصص در این زمینه از اصول اساسی موفقیت در تلاوت به‌شمار می‌رود.


در مرحله نخست این طرح، علاقه‌مندان می‌توانستند با ارسال مشخصات فردی خود شامل اسم کامل، تاریخ ولادت، شماره تلفن و محل سکونت به شماره واتس آپ «009647831305831» و یا صفحه اجتماعی طرح ملی «امیر القراء» در فیسبوک با عنوان
«aq.iq1@facebook.com»، در این طرح ثبت‌نام کنند.


شرکت‌کنندگان باید از شش قاری بزرگ که برای تقلید در صفحات مذکور معرفی شده بودند، یک نفر را انتخاب می‌کردند و در پایان آزمون انتخاب قاریان در تمامی استان‌های عراق جهت انتخاب بهترین مقلد برگزار شد.


در پایان، 90 قاری نونهال با استعداد از سراسر عراق برای پیوستن به این طرح انتخاب شدند و برای فراگیری دوره‌های تخصصی لازم در کربلا گردهم آمده‌اند./994/ب102/د
 

منبع: ایکنا

ارسال نظرات