۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۲۷۸۴۵۵

انتقاد موسسه الاقصی از توهین مجدد رژیم صهیونیستی به مقبره اسلامی «مأمن الله» در قدس

خبرگزاری رسا ـ مؤسسه وقف و میراث «الاقصی» از افتتاح کافی‌شاپ در قبرستان تاریخی اسلامی «مأمن‌الله» در قدس اشغالی انتقاد کرد.
مقبره

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مؤسسه وقف و میراث «الاقصی» از اقدام رژیم صهیونیستی در افتتاح یک کافی‌شاپ در قبرستان تاریخی اسلامی «مأمن‌الله» در قدس اشغالی انتقاد کرد. 


 این قبرستان تاریخی ـ اسلامی که محل دفن مسلمانان مشهور تاریخ است، روز یکشنبه، 11 مردادماه افتتاح شد.


صهیونیست‌ها پس از آغاز ساخت موزه «تسامح» بر روی باقیمانده اسکلت‌های اموات در مقبره «مأمن‌الله»، باردیگر با افتتاح این کافی‌شاپ به این قبرستان اسلامی توهین کردند.


این کافی‌شاپ بیش از صد نفر ظرفیت دارد و به طور شبانه‌روز انواع خوراکی‌ها و مشروبات الکلی را عرضه می‌کند.


این کافی‌شاپ، شعبه‌‌ای از کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای «لندفار» است که از سوی شهرداری قدس اشغالی و شرکت‌های وابسته به آن ساخته شده است.


این در حالی است که بخش باقیمانده این مقبره که قبرها و شواهد آن دلالت بر اسلامی بودن آن دارد، به طور روزانه مورد بی‌حرمتی قرار گرفته و در آن زشت‌ترین رفتار‌ها از سوی صهیونیست‌‌ها انجام می‌گیرد.


مؤسسه وقف و میراث «الاقصی»، هتک‌حرمت‌های مکرر به این مقبره را به شدت محکوم کرده و افتتاح این کافی‌شاپ را از جمله سلسله بی‌حرمتی‌های رژیم صهیونیستی به این مقبره شمرد.


این مؤسسه اعلام کرد: قدمت این مقبره اصیل و تاریخی به هزار و چهارصد سال می‌رسد و تعدادی از صحابه بزرگوار رسول اکرم(ص) در آن مدفون هستند.


این مقبره اسلامی پیوسته از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیل با بی‌توجهی به کمترین ملاحظات اخلاقی و انسانی مورد بدترین بی‌حرمتی‌ها واقع شده و قسمت‌های زیادی از آن برای ساخت قهوه‌خانه‌ها و پارک‌ها اشغال شده است./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات