۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۲۷۸۵۸۸
علمای الازهر:

السیسی همان اولی الامر ذکر شده در قرآن است

خبرگزاری رسا ـ علمای مصر با تایید سخنان مفتی سابق مصر، السیسی را همان اولی الامر ذکر شده در قرآن دانسته و اطاعت از او را واجب شمردند.
سيسي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از علمای الازهر مصر، سخنان علی جمعه مفتی سابق مصر و عضو هیئت کبار علما را تایید کردند.

 

علی جمعه با استناد به سخن پیامبر  که فرمود «هر کس امیری را اطاعت کند مرا اطاعت کرده و هر کس امیری را عصیان کند مرا عصیان کرده است» تاکید کرد که السیسی رییس جمهور مصر در جایگاه امیر بوده و اطاعتش بر همگان واجب است.

 

علی عجیبه دبیرکل مجلس اعلای امور اسلامی مصر گفت: اطاعت از ولی امر تا جایی که مخالف با تعالیم خدا و رسولش نباشد، واجب است زیرا خداوند فرموده است «یا أیها الذین آمنوا أطیعوا الله وأطیعوا الرسول وأولى الأمر منکم.»

 

محمد شحات جندی عضو مجمع پژوهش‌های اسلامی تاکید کرد: اطاعت از حاکم تا آنجا که در جهت منافع مردم و کشور قدم بر می دارد، واجب است. هرچند حاکم معصوم نیست و نباید در مرتبه انبیا و رسولان قرار گیرد اما تبعیت از وی در مسائل کشور واجب است.

 

شحات با هشدار از گسترش شایعات از سوی جمعیت اخوان المسلمین علیه دولت خاطر نشان کرد که هدف اصلی اخوان المسلمین ایجاد اختلاف و چنددستگی میان مردم است و همگان باید نسبت به این امر هوشیار باشند.

 

از سوی دیگر محمود مهنا عضو هیئت کبار علمای مصر با اشاره به آنکه اطاعت از سیسی واجب شرعی است تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) در احادیث فراوانی اطاعت از حاکم را واجب کرده است مگر آنکه حاکم از اطاعت خداوند و رسولش خارج شود.

 

محمود مهنا اظهار داشت: سیسی علاوه بر آنکه حاکم مصر و دارای غیرت دینی است نسبت به احکام شریعیت و دستورات دین مطیع و فرمان بردار است لذا بر همگان واجب است از او اطاعت کنند./981/ب902/د

ارسال نظرات