۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۲۷۹۷۰۳
دارالافتای مصر:

تکفیری‎ها با پیشرفت مسلمانان مخالف هستند

خبرگزاری رسا ـ مرکز دیده‌بان فتواهای تکفیری دارالافتای مصر با محکومیت تخریب بناها و نمادهای تمدن و پیشرفت به دست جریان‌های تکفیری تاکید کرد که اسلام طلایه‌دار پیشرفت و تمدن اسلامی است.
دارالافتا مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز دیده بان فتواهای تکفیری دارالافتای مصر تاکید کرد که تمامی جریان‌ها و جمعیت‌های تکفیری هرگونه دستاورد یا پیشرفتی را دشمن خود دانسته و به شدت با آن برخورد می کنند.

 

مرکز دیده بان فتواهای تکفیری در بیانیه‌ای افزود: سازمان تروریستی القاعده به تازگی فتوای تخریب کانال سوئز و بستن تنگه باب المندب را صادر کرده است و این سخن نشان از مخالفت آنان با هرگونه تکنولوژی و پیشرفت است.

 

در این بیانیه آمده است: سازمان‌های تروریستی بر عکس همگان به مسائل نظر می کنند. از دیدگاه آنان هرگونه ساخت و یا پیشرفت راه‌های آبی ضد اسلام و حرام است. بستن باب المندب نیز موجب سهولت در جابه جایی نیروهای آنان از شام به مصر شده و از این روی فتوای تخریب کانال سوئز را صادر شده است.

 

مرکز دیده بان دار الافتای مصر خاطر نشان کرد: صاحب کتاب «"إدارة التوحش أخطر مرحلة ستمر بها الأمة" در کتاب خود نظریه نابودی نمادهای تمدن و شهرنشینی مدرن را منتشر ساخت و گروه‌های تروریستی با استناد به این نظریه اقدام به تخریب زیرساخت‌ها، آثار باستانی و نماد شهر نشینی مدرن کردند.

 

مرکز دیده بان دارالافتای مصر تصریح کرد: اسلام طلایه دار پیشرفت، تمدن است و این عقیده اساسی در دستورات الهی تجلی یافته است./981/ب902/د

ارسال نظرات