۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۲۷۹۷۴۷
مفتی سابق لبنان:

کشتار شیعه و سنی به دست تکفیری‌ها نشان‎دهنده دشمنی آنان با اسلام است

به گزارش خبرگزاری رسا ـ مفتی سابق لبنان، عملیات‌های انتحاری در مناطق شیعه نشین و سنی نشین عربستان را نشان از مقاصد افراط گرایان در ضربه زدن به ارکان اسلام دانست.
محمد رشيد قباني مفتي لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ محمد رشید راغب قبانی، مفتی سابق لبنان، در سخنانی به وقایع تروریستی اخیر که در عربستان و کویت واقع شد پرداخت و اعلام کرد: این اقدامات تروریستی نشانگر برنامه جامع دشمنان برای ضربه زدن به اسلام و کیان مسلمانان است.


وی افزود: دشمن با انجام عملیات‌های انتحاری در مساجد شیعیان و پس از آن در مساجد اهل سنت، سعی در فتنه افروزی و ایجاد اختلاف بین طوایف مسلمان را دارد.


این عالم اهل سنت لبنان این سوال را مطرح کرد که آیا تروریست‌هایی که تکفیری با در دست داشتن پرچم منقش به نام خداوند و پیامبر گرامی اسلام(ص)، به کشتار و جنایت می پردازند، به جز خدشه دار کردن وجهه اسلام هدف دیگری را دنبال می کنند؟

 

قبانی در ادامه به نقشه‌های دشمن برای ضربه زدن به اسلام و مسلمانان اشاره و تصریح کرد: دشمن وقتی دید که با سلاح نمی تواند به دین ما ضربه بزند، برنامه ضربه زدن به جامعه اسلامی را با نام اسلام دنبال کرد و طوایف گوناگون مسلمان را به جان یکدیگر انداخت. افراط گرایان با خط دهی دشمنان مسلمانان، قصد دارند دین رحمانی اسلام را دینی خشن برای جهانیان معرفی کنند.

 

مفتی سابق لبنان از کشورهای عربی اسلامی منطقه خواست که وحدت را در تمام مسایل سرلوحه کار خود قرار دهند و نگذارند دشمن از فضای غبار آلودی که با فتنه افروزی ایجاد می کند به مقاصد شوم خود دستیابی پیدا کند./1321/ب902/د

ارسال نظرات