۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۲۸۰۶۸۰
واشنگتن تایمز تأکید کرد؛

سیاست خارجی رؤسای جمهور آمریکا احمقانه است

خبرگزاری رسا ـ واشنگتن تایمز سیاست رؤسای جمهور آمریکا را احمقانه و خطرناک توصیف کرد.
اوباما

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بوروس فین در تحلیلی برای روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز نوشت: رؤسای جمهور آمریکا همواره و به طور معمول در سیاست خارجی و به ویژه در موضوعات امنیت ملی به طرز احمقانه‌ای اشتباه می‌کنند.

 

آنها میلیاردها دلار هزینه این اشتباهات را می‌پردازند و جان سربازان آمریکایی را با فرمان های احمقانه خودشان به خطر می‌اندازند. و تهدیداتی ایجاد می‌کنند که جان هزاران خارجی را به خطر می‌اندازند بدون این که توجیهی برای دفاع از خود داشته باشند.

 

درحالی که مواردی از این دست بسیار است، اما می توان چند نمونه از آن را در اینجا مطرح کرد:


هری ترومن، رییس جمهور اسبق آمریکا در اقدامی برخلاف قانون اساسی وارد جنگ کره شد و این اقدام او به عنوان یک اقدام پلیسی شناخته شد. بیش از سی هزار آمریکایی برای دفاع از سینگمان رهی (Syngman Rhee)، یک دیکتاتور فاسد جان خود را از دست دادند. اگر ترومن از این نیروها برای دفاع از آمریکا استفاده کرده بود، امنیت ملی ما، تقویت می شد و کره شمالی بدون داشتن تسلیحات اتمی، تحت کنترل چین باقی می ماند. این مسئله هم روشن نیست که آیا کره جنوبی بدون مداخله آمریکا در جنگ با کره شمالی شکست می خورد یا خیر.

 

جان اف کندی هم افتضاح خلیج خوک ها، جنگ ویتنام، ترور «نگو دین دیم» (Ngo Dinh Diem)، رییس جمهور ویتنام جنوبی و جنگ محرمانه سیا در لائوس بر مبنای فرضیه ساختگی تئوری دومینو را رقم زد. او به رابرت کندی، دادستان کل مجوز داد تا به دنبال راهی برای ترور فیدل کاسترو، رهبر کوبا باشد که لکه ننگی بر روی سپر دفاعی آمریکا محسوب می شود.

 

لیندن جانسون هم درباره حمله اژدرافکن‌ها به ناوهای مادوکس و ترنر جوی آمریکا دروغ گفت تا بتواند قطعنامه نحس خلیج تونکین را صادر کند. جانسون از جنگ ویتنام برای پوشاندن انگیزه‌های سیاسی خود استفاده کرد و به جمهوری دومینیکن حمله کرد تا آن را داخل حوزه نفوذ خود نگاه دارد./982/ب101/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات