۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۲۸۰۸۵۴
به مناسبت دهه کرامت؛

معرفی بسته کتابشناسی رضوی ویژه کودکان و نوجوانان از سوی به نشر

خبرگزاری رسا ـ انتشارات آستان قدس رضوی مجموعه کتاب های رضوی در حوزه کودک و نوجوان را همزمان با دهه کرامت در راستای آشنایی و شناخت هرچه بیشتر کودکان از سیره رضوی معرفی و پیشنهاد می کند.
به نشر

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، آشنایی و شناخت ائمه اطهار علیهم السلام و الگوبرداری از سبک و سیره این بزرگان نقش حائز اهمیتی در راستای تربیت دینی کودکان و نوجوانان ایفا می کند.

بر این اساس انتشارات آستان قدس رضوی کتاب های متعددی را ویژه گروه سنی کودک و نوجوان در زمینه سبک و سیره رضوی به چاپ و انتشار رسانده است که کتاب «باران دوشنبه» داستان هایی از زندگی امام رضا علیه السلام نوشته سید عباس صحفی و تصویرگری میترا عبدالهی از این دسته بشمار می رود.

این کتاب مصور که برگزیده جشنواره ملی کتاب سال کودک و نوجوان دوره اول و راوی چند داستان مذهبی آموزنده از فضایل اخلاقی و سیرت عملی امام هشتم علیه السلام با عناوینی نظیر سیب نیم خورده، اطاعت قربان، میهمان بصره، باران دوشنبه و گنجشک سلیمان می باشد در سال 1391 برای دومین بار توسط به نشر تجدید چاپ شده است.

مجموعه کتاب دو جلدی قصه زندگی امام رضا علیه السلام با عناوین «مرغابی‌های مهمان!» و «رضا جان خوش آمدی» یکی دیگر از «کتاب های پروانه» انتشارات آستان قدس رضوی است که به قلم مجید ملامحمدی و تصویرگری حمیدرضا بیدقی به ترتیب در سال 1392 و 1394 برای دومین بار تجدید چاپ شده اند.

نویسنده در این مجموعه با ادبیاتی روان و زیبا، قصه‌هایی آموزنده از ابتدای تولد امام رضا علیه السلام در مدینه تا به شهادت رسیدن این امام پاک در خراسان را برای کودکان و نوجوانان به رشته‌ی تحریر درآورده است.

کتاب «با علی یا علی–امام رضا علیه السلام» نوشته فریبا کلهر با تصویرگری میترا عبدالهی از دیگر کتاب های به نشر است که به عنوان مجموعه‌ای از دل‌نوشته‌های کوتاه و ادبی، حکایت های جذاب و آموزنده ای از این امام همام را را بیان می کند، در سال 1390 برای نخستین بار به چاپ و توزیع رسیده است.

کتاب «نشانه‌ها» دارای لوح تقدیر از جشنواره فرهنگی هنری امام رضا علیه السلام استان همدان سال 1387 نوشته ابراهیم حسن بیگی، کتاب «ماه غریب من»کتاب برگزیده جشنواره رضوی ـ دومین کتاب سال رضوی همدان سال 1388 نوشته مجید، مجموعه کتاب چهارجلدی «قصه های منظوم از زندگی امام رضا علیه السلام» نوشته رحیم عباسی و تصویرگری محمد حسین صلواتیان و همچنین کتاب «کبوترها و آهوها» برگزیده کتاب سال استان خراسان رضوی1384 نوشته سید احمد میرزاده از دیگر کتاب های انتشارات آستان قدس رضوی در ویژه کودک و نوجوان می باشد.

علاقه مندان به تهیه این مجموعه کتاب ها و همچنین مشاهده و تهیه سایر کتاب های انتشارات آستان قدس رضوی می توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com  و یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمایندگی های سراسر کشور مراجعه کرده و یا از طریق سامانه پیامکی به شماره 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنند./1308/د102/ق

منبع: به نشر

ارسال نظرات