۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۲۸۱۵۲۹

برنامه‎ریزی گسترده مسلحان تندرو آمریکایی برای حمله به مسلمانان

خبرگزاری رسا ـ در حالی که دولت آمریکا در سراسر دنیا مدعی مبارزه با تروریسم است، در خاک این کشور عده ای خودسر سلاح به دست گرفته و قصد نبرد با مسلمانان را دارند.
تهديد شبه نظاميان آمريکايي عليه مسلمانان اين کشور
 
به گزارش خبرگزاری رسا، پلیس آمریکا هشدار داد که گروه های شبه نظامی آمریکایی درصدد حمله به منافع مسلمانان در خاک آمریکا هستند.
 
این هشدار که در بولتن خبری بخش ضد تروریسم اف بی آی منتشر شد، بیان می کند که شبه نظامیان مسلح تندرو قصد حمله به مسجدها و سایر مکان های مذهبی مسلمانان را دارند.
 
این بولتن محرمانه پس از آن که مورد بازدید مقامات رسمی قرار گرفت در انتهای ماه می در اختیار عموم قرار گرفت. این تاریخ درست چند روز پیش از برگزاری راهپیمایی به اصطلاح آزادی بیان در بیرون مسجد فینیکس بود. در این راهپیمایی افراد زیادی با لباس های نظامی و مسلح به انواع سلاح های اتوماتیک شرکت کردند.
 
منابع این بولتن که از سال 2013 جمع آوری شده و مورد بررسی قرار گرفته اند، بیان می کنند که شبه نظامیان افراطی در حال گسترش اهداف خود از جمله مسلمانان و نیز سازمان های اسلامی در آمریکا هستند.
 
منابع مختلفی در اف بی آی گزارش دادن که این افراد خودسر در حال جمع آوری اطلاعات از مناطق مختلفی در آمریکا هستند. از جمله این مناطق می توان به آلاسکا، آریزونا، ایندیانا، مونتانا، نیویورک، کارولینای شمالی و جنوبی، یوتا و تگزاس اشاره کرد.
 
در سال 2014 منبعی به اف بی آی گزارش داد که افراط گرایان شبه نظامی در ایالت می سی سی پی در حال بررسی طرح ربودن فردی مسلمان و جدا کردن سر از تن وی هستند. در این طرح آنان قصد داشتند ویدیویی از این جنایت تهیه کرده و در اینترنت منتشر کنند. همچنین در سال 2015 منبعی دیگر به اف بی آی گزارش داد که رییس یکی از گروه های شبه نظامی مسلح در آمریکا قصد دارد بدون اجازه رسمی و به صورت خودسرانه افراد خود را آموزش داده و به طور مستقیم به جنگ با داعش اعزام کند.
 
اف بی آی در انتهای گزارش خود در این بولتن طبقه بندی شده، این گونه نتیجه گیری می کند که شبه نظامیان مسلح در آمریکا با دو سوء برداشت و دلیل عمده دست به این اقدامات می زنند. یکی این که آنها فکر می کنند که دین اسلام یک خطر خارجی بوده و با خطر ناشی از مهاجرت غیر قانونی و تروریسم بین المللی تفاوتی ندارد. دوم این که آنها فکر می کنند باراک اوباما نه تنها از افراط گرایی اسلامی حمایت می کند بلکه سیاست دولت آمریکا را با اهداف افراط گرایان مسلمان همسو می کند.
 
این سوء برداشت ها اغلب بخشی از ایدئولوژی گروه های شبه نظامی داخل آمریکا است که تئوری توهم توطئه در این کشور را تقویت می کند. این گروه ها معتقدند که دولت به برخی از گروه های اسلامی اجازه داده است که داخل خاک آمریکا کمپ های متعددی برای آموزش نظامی برپا کنند.
 
گفتنی است که گروه هایی از افراد خودسر در آمریکا با پوشیدن لباس های نظامی و در دست گرفتن انواع سلاح، گروه های به اصطلاح دفاع ملی در آمریکا تشکیل داده اند. این افراد که بعضا از کهنه سربازان جنگ های عراق و افغانستان هستند، در گسترش افکار کودکانه خود از نژادپرستان آمریکا کمک می گیرند و همراه با هم به گسترش اسلام و مسلمان ستیزی در آمریکا کمک می کنند./847/ب904/د
ارسال نظرات