۱۴ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۲۸۱۶۹

موسوعه ميزان الحکمه منتشر شد

رسا، سرويس فرهنگي ـ جلد دوم و سوم موسوعه ميزان الحکمه به همت دارالحديث قم منتشر شد.
موسوعه ميزان الحکمه منتشر شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، موسوعه ميزان الحکمه، کتابي فراگيرتر از ميزان الحکمه است که به زبان عربي و بر اساس شيوه الفبايي موضوعي به گزارش احاديث پرداخته است. در واقع اين موسوعه، گسترش يافته و تکميل شده ميزان الحکمه است که پيش­بيني مي‌شود بيش از پنجاه جلد شود.
اين موسوعه با استناد به آيات و روايات ائمه(ع) به توضيح و تبيين موضوع‌ها، مفاهيم و مدخل‌هاي ديني مي‌پردازد که از جهت موضوعي از دامنه گسترده‌اي برخوردار است و مفاهيم ديني، اعتقادي، اخلاقي، سياسي، اقتصادي و فرهنگي را پوشش مي دهد. شيوه موسوعه در نقل استنادها اين گونه است که ابتدا آيات مرتبط با موضوع را بيان مي‌كند و سپس احاديث معصومان(ع) را بر اساس تاريخ زندگي آنان ارايه مي‌كند.  ويژگي ديگر موسوعه از نظر بيان سند اين است که در نقل نصوص و روايات متعدد، بلاغت و شموليت ملاک ترجيح و تقدم است. در بيان منابع روايي شيعه و اهل سنت هم ابتدا منابع شيعي و سپس منابع روايي اهل سنت آمده و از به هم ريختگي منابع جلوگيري شده است.
جلد دوم و سوم اين موسوعه، به مدخل هاي ادب، اذان، ايذاء، تاريخ، ارض، اسوه، مواساه، اکل، الفت و الله اختصاص يافته است.
جلد دوم و سوم موسوعه ميزان الحکمه، به قلم محمد محمدي ري­شهري و با همکاري شماري از علما و روحانيان از سوي انتشارات دارالحديث با شمارگان پنج‌هزار نسخه، در قطع وزيري با قيمت شش هزار تومان روانه بازار کتاب شده است.
ارسال نظرات