۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۲۸۱۹۶۴
«لند دیسترویر» گزارش داد؛

ماشین توطئه آمریکا به تایلند رسید

خبرگزاری رسا ـ وبگاه تحلیلی «لند دیسترویر» نوشت: انتصاب «گلین دیویس» در سفارت آمریکا در بانکوک، آغاز عملیات براندازی سیاسی علیه دولت تایلند محسوب می‌شود.
تايلند

 

به گزارش خبرگزاری رسا، وبگاه تحلیلی «لند دیسترویر» در یادداشتی به قلم «تونی کارتالوسی» با اشاره به انفجار تروریستی اخیر در یکی از مناطق پررفت‌و‌آمد بانکوک و کشته و زخمی شدن ده ها شهروند تایلندی و خارجی نوشت: انتصاب «گلین دیویس»، که دانش‌اموخته دانشگاه جنگ است، در سفارت آمریکا در بانکوک، آغاز عملیات براندازی سیاسی علیه دولت تایلند محسوب می‌شود.

 

این وبگاه در ادامه تحلیل خود افزود: انفجار مرگبار عصر دوشنبه در بانکوک 15 کشته و بیش از 80 زخمی برجای گذاشت. این انفجار تازه‌ترین حلقه از زنجیره اقدامات جبهه خشونت آمیز تاکسین شیناواترا، دیکتاتور سرنگون شده و مورد حمایت آمریکا در تایلند به شمار می‌آید.

 

در بخش دیگری از این تحلیل آمده است: شیناواترا علاوه بر استخدام اوباش خیابانی، شبه نظامیان و تروریست‌های را به تسلیحات سنگین مسلح کرده که همین افراد مسلح در سال 2010چندین هفته با سربازان ارتش سلطنتی تایلند در خیابان‌های بانکوک درگیر بوده و در نهایت این آشوب مسلحانه با 100 کشته و صدها زخمی به پایان رسید. این ستیزه‌جویان مسلح در 2013-2014 نیز معترضانی را که در مخالفت با حضور خواهر شیناواترا در سمت نخست وزیری کشور راهپیمایی می‌کردند مورد حمله، تهدید، ارعاب و قتل قرار می‌دادند. در این مورد نیز 30 تن کشته شدند که برخی از قربانیان زنان و کودکان بودند.

 

ارتش تایلند در مه 2014 موفق شد در کودتایی مسالمت‌آمیز رژیم شیناواترا را سرنگون و شبکه‌های تروریستی و سیاسی وی را برچیند که همین امر چندان خوشایند آمریکا نبود. پس از آن طبق تجزیه و تحلیل‌های استراتژیک و جمعیت شناختی پیش‌بینی شد که راه‌اندازی جنگ داخلی یا شورش‌های جمعی از سوی شیناوترا چندان امکان‌پذیر نیست بنابراین «کمپین ترور» بعنوان گزینه مطلوب تعیین شد.

 

در اوایل سال 2015، دو انفجار مهیب در منطقه بمب گذاری اخیر در جنوب بانکوک روی داد. این دو انفجار چند روز پس از آنکه پیراهن قرمزهای شیناواترا برای «ایجاد خشونت همانند آنچه در جنوب دیده شد» متعهد شدند، به وقوع پیوست. در آوریل 2015، تایلندی‌ها شاهد انفجار دیگری در یکی از اماکن توریستی و پرگردشگر بودند که با هماهنگی پروپاگاندای رسانه‌ای غرب و به منظور تنزل اقتصاد این کشور انجام گرفت./982/ب101/د

ارسال نظرات