۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۲۸۲۶۸۱
منابع دیپلماتیک مصر:

بازگشت روابط دمشق ـ قاهره به درک سوریه از راهکار سیاسی برای حل بحران بستگی دارد

خبرگزاری رسا ـ منابع دیپلمات مصری به روزنامه عربستانی الشرق الاوسط گفته‌اند که عادی سازی روابط دمشق و قاهره به درک سوریه از راهکار سیاسی برای حل بحران این کشور بستگی دارد.
مصر و سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، منابع دیپلماتیک مصری اعلام کردند که موضع قاهره در قبال بحران سوریه و روابط دیپلماتیک با سوریه ثابت است و تغییر نکرده است.

 

این منبع مصری در گفت‌وگو با روزنامه «الشرق الاوسط»، از واکنش به سخنان اخیر «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه که با یک روزنامه مصری گفت‌وگو کرده بود و المعلم ابراز امیدواری کرده بود که مصر سطح روابط خود را با دمشق افزایش داده و به حالت قبل بازگرداند خودداری کرده است.

 

بر اساس گزارش این روزنامه این منابع تأکید کرده‌اند که بازگشت روابط دمشق-قاهره به شکل قبلی خود نیازمند درک سوریه نسبت به راهکار سیاسی برای حل بحران این کشور و ایجاد آتش‌بس و توافق برای پایان بحران است.

 

این منابع پافشاری کردند که مواضع مصر نسبت به حل سیاسی بحران بر اساس توافق حاصل شده در ژنو 1 ثابت است و تغییر نکرده است.

 

پنجشنبه گذشته «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه در اولین گفت‌وگو با یک روزنامه مصری ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های امنیتی میان قاهره و دمشق آغازگر بهبود روابط دو کشور باشد.

 

وزیر خارجه سوریه گفته بود ما اطمینان داریم که روند تحولات به نتیجه‌ای که در ارتباط با روابط مصر و سوریه به دنبال آن هستیم منجر خواهد شد تا تاریخ مشترک دمشق و قاهره در رویارویی با خطراتی که جهان عرب را تهدید می‌کند تکرار شود و مصر جایگاه خود را در منطقه باز بیابد/981/ب102/د

ارسال نظرات