۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۲۸۳۱۵۹
سفیر عربستان:

معتقد به راهکار دیپلماتیک در یمن هستیم

خبرگزاری رسا ـ حملات شبانه‌روزی جنگنده‌های ائتلاف عربی علیه یمن به رهبری عربستان ادامه دارد. سفیر این کشور می‌گوید کشورش معتقد به راهکار دیپلماتیک برای یمن است.
سفير عربستان در امارات

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «محمد عبد الرحمن البشر» سفیر عربستان در امارات عربی متحده در گفت‌وگویی با «اسکای نیوز» عربی اعلام کرد این کشور و دولت‌های ائتلاف از راه‌حل دیپلماتیک در یمن حمایت می‌کنند و هرگز از آن دست برنمی‌دارند.

 

این مقام سعودی افزود: امکان حل هیچ نزاعی به صورت نظامی وجود ندارد، عملیات «توفان قاطع» و پس از آن «بازگشت امید» به دنبال بازگرداندن مشروعیت به یمن هستند.

 

البشر سپس مدعی ائتلاف میان «علی عبدالله صالح» رییس‌جمهور مستعفی و «انصارالله» شد و گفت که این، ائتلافی شخصی است.

 

البشر تاکید کرد: جنگ در یمن فرقه‌ای نیست و یمن ظرفیت پذیرش همه را دارد. امارات و عربستان و تمامی کشورهای ائتلاف (علیه یمن) با جدایی جنوب موافق نیستند و معتقدند یمن باید متحد باقی بماند. امارات و عربستان هیچ اختلاف موضعی در یمن ندارند.

 

سفیر عربستان در امارات ابراز امیدواری کرد که جامعه بین‌الملل بتواند قطعنامه‌های اخیر شورای امنیت درباره یمن که شامل عقب‌نشینی انصارالله از شهرهای یمن است، اجرایی کند.

 

البشر درباره موضع حاشیه خلیج فارس در قبال ایران گفت: اگر تهران به نحوی رفتار کند که حاکی از عدم مداخله آن در منطقه باشد، کشورهای خلیج (فارس) از آن استقبال می‌کنند./981/ب102/د

ارسال نظرات