۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۲۸۳۸۳۳
یکی از علمای لبنان:

دمشق مرکز مقاومت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه برج البراجنه بیروت، همه مشکلات سیاسی و اجتماعی لبنان را نتیجه طایفه گرایی در این کشور دانست.
احمد قبلان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد قبلان، امام جمعه برج البراجنه بیروت لبنان، در خطبه های نماز جمعه این هفته به مشکلات داخلی لبنان اشاره کرد و خطاب به مسؤولان گفت: شما باید همه تلاش خود را مبذول کنید تا قدم در مسیر امام موسی صدر بگذارید.

 

وی به تشریح ابعاد وجودی ارزنده امام موسی صدر پرداخت و گفت: امام موسی صدر یک پیشوای حقیقی برای لبنان بود که آرمان او تشکیل یک کشور واحد بر اساس کرامت مردم و مقاومت بود.

 

این روحانی لبنانی تاکید کرد: عظمت لبنان بر مقاومت مردم این کشور است و تاریخ گویای این مطلب است که اگر لبنان از مسیر مقاومت فاصله بگیرد به کشوری اشغال شده تبدیل خواهد شد.

 

حجت الاسلام قبلان در ادامه به تهدیدی که از سوی تکفیری‌ها متوجه لبنان است، اشاره و تصریح کرد: مقاومت تنها لبنان را در برابر رژیم غاصب صهیونسیتی مصون نگه نداشته است، بلکه مقاومت موجب شده است که گروه‌های تکفیری نیز نتوانند به خاک این کشور نفوذ کنند.

 

امام جمعه برج البراجنه بیروت لبنان، مرکز مقاومت را دمشق دانست و گفت: در شرایط کنونی کمک به سوریه همانند آزادسازی قدس شریف دارای اهمیت است.

 

وی در بخش دیگر خطبه‌های خود به مشکلات داخلی لبنان اشاره کرد و گفت: فریاد فقر و گرسنگی در لبنان به دنبال مشکلات سیاسی به گوش می رسد و هر روز نیز کشور شرایط وخیم تری را شاهد خواهد بود. بخش اصلی عدم حل مشکلات سیاسی کشور مربوط به طایفه گرایی‌هایی است که مانع برون رفت از مشکلات کنونی شده است./1321/ب901/د

ارسال نظرات