۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۲۸۴۲۴۴

مسجد «برلین» در آمریکا میزبان علاقمندان به شناخت اسلام

خبرگزاری رسا ـ مسجد شهر برلین در منطقه هارتفورد ایالت کنتیکت آمریکا اخیراً میزبان کسانی بود که می‌خواستند بیشتر در مورد اسلام و مسلمانان بدانند.
مسجد برلين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رفاعی عارفین، یکی از مسؤولان برگزاری روز درهای باز مسجد برلین گفت: من همیشه می‌گویم که به عنوان یک مسلمان باید وقت کمتری را برای صحبت در مورد اینکه چه نیستیم اختصاص دهیم و بیشتر در مورد اینکه که هستیم صحبت کنیم.

 

این برنامه با تور بازدید از مسجد آغاز شد و با بررسی اجمالی مقالاتی در مورد دین اسلام و اصول بنیادین آن ادامه یافت.

 

همچنین آیاتی از قرآن کریم برای بازدیدکندگان خوانده شد و مسؤولان مسجد در مورد موضوعات مختلف در اسلام که به غلط تفسیر شده‌اند، صحبت کردند.

 

کندی گیلبرت، یکی از اعضای جامعه برلین که از مسجد بازدید کرد، گفت: دیگر از آنچه در رسانه‌ها در مورد برخی اعتقادات گفته می‌شود، خسته و منزجر شده بودم.

 

وی افزود: من کتاب «بادبادک‌باز و هزار خورشید تابان» نوشته یک نویسنده مسلمان را خوانده‌ام و به این نتیجه رسیدم که اسلام حقیقتاً دین بسیار دوست‌داشتنی و زیبایی است.

 

گیلبرت و دیگر بازدیدکنندگان همچنین به سخنان «مارک مینور» که چند سال پیش به اسلام گرویده گوش دادند و او در مورد حقایقی از دین اسلام که کمتر به آنان پرداخته می‌شود مانند اعتقاد مسلمانان به همه پیامبران الهی از جمله نوح(ع) ، موسی(ع)  و عیسی(ع) سخن گفت.

 

آیدا منصور نیز برای بازدیدکنندگان از مسجد در مورد جایگاه زنان در اسلام و آزادی‌ها و حقوق آن‌ها گفت.

 

عارفین نیز در مورد تصورات نادرست رایج در مورد دین اسلام صحبت کرد و سپس جلسه پرسش و پاسخی در مورد موضوعاتی مانند افراط‌گرایان داعش و کاریکاتورهای توهین‌آمیز از پیامبر(ص) برگزار شد.

 

گیلبرت گفت: من اینجا بسیار احساس راحتی می‌کنم. می‌خواهم قرآن را یاد بگیرم و تصمیم دارم که هفته‌ای یکبار برای شرکت در کلاس به این مسجد بیایم و آموخته‌های خود را منتشر کنم./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات