۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۲۸۴۲۸۶

یکی از مراجع تقلید نجف نسبت به استقلال کمیساریای انتخابات ابراز تردید کرد

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف با اشاره به حضور نمایندگان احزاب سیاسی در کمیساریای عالی انتخابات، نسبت به استقلال این سازمان ابراز شک و تردید کرد.
حضرت آيت الله يعقوبي از مراجع تقليد نجف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله محمد یعقوبی از مراجع تقلید نجف اشرف در سخنانی در دیدار اساتید دانشگاه مرکز مطالعات استراتژیک نجف اشرف، بر حل مشکلات مردم و تحقق خواسته‌های مشروع آنان تاکید کرد و گفت: غالب مردم انتظار دارند که تنها مشکلات حل شود و کاری به اینکه ریشه مشکلات در کجاست ندارند.


وی مشکلات عراق را منحصر در قطع جریان برق و کمبود خدامت شهری و بهداشتی ندانست و تاکید کرد: مشکلات این کشور بالاتر از این مسائل است و آنچه از مسؤولان انتظار می رود، حل ریشه‌ای چالش‌های ایجاد شده در عراق است.


آیت الله یعقوبی به برخی مشکلات سیاسی در زمینه انتخابات عراق اشاره و خاطر نشان کرد: زمانیک ه کمیساریای عالی انتخابات عراق از سوی خود احزاب تعیین می شود، چگونه می توان آن را مستقل دانست و به صحت نتایج انتخابات اطمینان حاصل کرد.  


 وی افزود: اصلاحات سیاسی عراق تنها از سوی سیاستمداران در راس امور انجام نمی شود، بلکه موسسات قانونی عملیات محور در عرصه سیاست نیز باید به این اصلاحات پایبند باشند.


این مرجع عراقی تاکید کرد: اصلاحات صوری در عراق راه به جایی نمی برد و تنها در صورتی که این اصلاحات با پشتوانه مطالعاتی و به طور ریشه‌ای باشد می توان امید به ثمربخش بودن آن داشت. اصلاحات سیاسی صحیح می تواند سایه تروریسم را از سر مردم این کشور دور کند.


 این عالم عراقی در ادامه به تبیین ارکان اصلاحات حقیقی اشاره کرد و گفت: روند اصلاحات حقیقی نباید تنها شعارگونه باشد بلکه نیاز به برنامه ریزی منسجم و حرکت مستمر دارد.اصلاحات حقیقی عرصه را بر فاسدان سیاسی در کشور تنگ خواهد کرد.


آیت الله یعقوبی به پیامدهای منفی فساد اداری و سیاسی اشاره و تصریح کرد: بر همگان روشن است که خطر فاسد بودن دستگاه سیاسی و اداری کشور از خطر تروریسم کمتر نیست و این دقیقا همان مساله ای است که به ناکار آمدی دولت و دیگر ارگان‌های وابسته به آن می انجامد.


این مرجع عراقی در پایان نسبت به برنامه‌های استعماری بیگانگان مبنی تقسیم عراق به چند بخش هشدار داد و تصریح کرد: مسؤولان تلاش کنند که برنامه‌های خود را بر اساس منافع ملی باشد و خدمت رسانی به مردم را در اولویت‌های خود بدانند./1321/ب901/د

ارسال نظرات