۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۲۸۵۱۸۰
نماینده پارلمان لبنان:

آمریکا درصدد مخدوش کردن چهره حزب الله نزد جوانان لبنانی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده پارلمان لبنان، فساد سیاسی و اداری این کشور را به دلیل محول کردن کار دولت به شرکت‌های خصوصی منفعت طلب دانست.
سيد نواف موسوي، نماينده پارلمان لبنان


به گزارش خبرگزای رسا، نواف الموسوی، عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان به سطح بالای فساد سیاسی و اداری در کشور اشاره کرد و گفت: آمریکا سعی دارد وجهه حزب الله را در لبنان و نزد جوانان این کشور خدشه دار کند. در فساد سیاسی کشور نیز برخی سیاستمداران با همپیمانی آمریکا سعی دارند به حزب الله ضربه بزنند.


این مقام مسؤول در لبنان تاکید کرد: از زمان تاسیس جمهوری لبنان، فساد اداری و سیاسی جزئی از نظام این کشور شده است  و هر چند در ابتدای کار درصد این فساد کم بود اما از سال 1992 میلادی، فساد سیاسی در کشور به صورت رسمی در این کشور دیده می شد.


وی افزود: عامل اصلی اشاعه فساد سیاسی در لبنان به اجرای یک طرح سیاسی در سال 1992 باز می گردد. در این طرح دولت در حقیقت به چند بخش تقسیم شد که در اختیار شرکت‌های خصوصی بودند. این شرکت‌ها از سرمایه کشور و ظرفیت‌های ملی برای منافع شخصی و خصوصی استفاده کردند و در نتیجه وضع معیشتی مردم روز به روز وخیم تر شد.


الموسوی ادامه داد: وقتی دولت تمام کارهای خود را به این شرکت‌های خصوصی محول کرد به محض اینکه مشکلاتی در دولت ایجاد شد، این شرکت ها نیز دست از کار کشیدند و به حالت تعلیق در آمدند. یکی از نتایج این اقدام انباشت هزاران تن زباله در خیابان‌های شهرهای بزرگ لبنان بود.


نماینده پارلمان لبنان در پایان، راه برون رفت از بحران کنونی کشور را اصلاحات ریشه ای در ساختار سیاسی کشور دانست و گفت: پرونده فساد سیاسی در کشور زمانی بسته خواهد شد که طرف‌های سیاسی سر میز مذاکره نشسته و با انجام یک گفت و گوی جدی میان طرف‌ها کشور از این باتلاق سیاسی خارج شود./1321/
ب902/د

ارسال نظرات