۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۲۸۵۱۹۴
شیخ نعیم قاسم:

ریشه مشکلات سیاسی به برخورد طایفه گرایانه برخی مسؤولان برمی‎گردد

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان علت اصلی بحران سیاسی لبنان را برخورد طایفه گرایانه برخی مسؤولان دانست.
شيخ نعيم قاسم معاون دبير کل حزب الله


به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در نشست سالانه مربیان دینی لبنان که از سوی جمعیت آموزش های دینی این کشور برگزار شد به بررسی مشکلات موجود در کشور پرداخت و گفت: یکی از مشکلات ریشه‌ای این کشور برخورد طایفه گرایانه مسؤولان است.

 

وی افزود: طایفه گری در کشور موجب اشاعه فساد در طبقات سیاسی شده و این فرصت به جای بهره گیری از ظرفیت‌های طوایف گوناگون در کشور، به خاطر منافع شخصی و حزبی از دست می رود.

 

وی به مشکل انباشت زباله ها در خیابان ها اشاره و تصریح کرد: اگر بخواهیم می توانیم مسؤولانی را که در شکل گیری این بحران دست داشته اند نام ببریم، از این رو ما در این مساله جانبداری خود را از مردم معترض اعلام می کنیم.

 

این روحانی لبنانی اعتراض مسالمت آمیز را حق قانونی شهروندان لبنانی دانست و گفت: اگر مردم فشار اعتراض خود را بر مسؤولان مربوطه بیشتر کنند مسؤولان نیز مجبور خواهند شد برای رفع سریعتر مشکلات چاره ای بیندیشند.


نعیم قاسم افزود: تاکنون راهکارهای زیادی برای حل مشکلات کشور ارائه شده است اما با مانع تراشی برخی افراد وابسته به بیگانگان، پروژه اصلاحات سیاسی و یا طرح حل بحران بدون نتیجه رها می شود.

 

معاو نصرالله در پایان بار دیگر بر تسریع انتخاب رییس جمهور تاکید و خاطر نشان کرد: با وجود این خلأ در نظام سیاسی کشور تمام راه حل ها ناکارآمد خواهد بود و انتخاب رییس جمهور کشور را می تواند از این باتلاق سیاسی نجات دهد./1321/ب902/د

ارسال نظرات