۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۲۸۵۵۶۵

نماینده آیت الله سیستانی مراسم حج را بزرگ‎ترین همایش‎ اسلامی خواند

خبرگزاری رسا ـ نماینده حضرت آیت الله سیستانی با اشاره به مزایا و اهمیت مراسم عبادی حج گفت: مراسم حج یکی از بزرگترین همایش‎های اسلامی است.
سيد مرتضي کشميري نماينده آيت الله سيستاني در اروپا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در لندن به بررسی آداب و احکام زیارت خانه خدا در ایام حج پرداخت و گفت: مراسم حج یکی از بزرگترین همایش‎های اسلامی است.


وی افزود: مراسم حج با حضور و مشارکت طوایف مختلف مردم در قومیت‎های گوناگون نشان دهنده ایمان پاک مسلمانان است. آنان شعارهای یکسان در راستای هدف برابر سر می‎دهند و از شرک و جاهلیت برائت می‎جویند.


نماینده حضرت آیت الله سیستانی مراسم حج را از موارد تقرب به خداوند سبحان دانست و تصریح کرد که مراسم حج منافع اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و تربیتی بسیاری برای جوامع اسلامی دارد.


حجت الاسلام کشمیری مساوات را از فواید برگزاری مراسم حج خواند و ادامه داد: مسلمانان در حج در بالاترین درجه مساوات، تواضع و برادری انسانی خود قرار می‎گیرند. آنان لباس اجتماعی خود را در می‎آورند و با لباس عبادی (لباس احرام) بر وحدت انسانی و برادری خود را تاکید می‎کنند.


وی تأکید کرد: مراسم حج، مرزهای انسانی و سیاسی را از بین برده و همه مسلمانان از هر ملیت و قومیتی در کنار یکدیگر به عبادت خداوند می‎پردازند.


وی یکی از راه‎های مقابله با تروریسم را تضرع و خشوع عنوان کرد و اظهار داشت که مسلمانان با خشوع می‎توانند با تروریسم و تکفیری‎ها مبارزه کنند./994/ب902/د

ارسال نظرات