۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۲۸۵۸۵۱
در جلسه سالانه مسلمانان آمریکای شمالی؛

نقش رسانه‎ها و فعالیت‎های رسانه‎ای در معرفی چهره‎ای صحیح از مسلمانان بررسی شد

خبرگزاری رسا ـ با بررسی آمار تکان دهنده اسلام ستیزی در آمریکای شمالی، رهبران مسلمان بر نقش رسانه ها برای مبارزه به اسلام ستیزی رسانه های معاند تاکید کردند.
جلسه سالانه مسلمانان آمريکاي شمالي در شيکاگو
 
به گزارش خبرگزاری رسا، در جلسه سالانه مسلمانان که به همت شورای مسلمانان آمریکای شمالی در شیکاگو در حال برگزاری است، چالش های پیش روی مسلمانان این منطقه بررسی شد.
 
مها الجنیدی عضو هیئت مدیره گروه شبکه های اسلامی در این جلسه گفت: بنا به نظرسنجی سازمان زاگبی، در سال 2014 محبوبیت مسلمانان در آمریکای شمالی از 35 درصد به 27 درصد کاهش یافته است.
 
وی افزود: سازمان پیو نیز در نظرسنجی خود در سال 2014 نشان داد که در میان ادیان مختلف آمریکای شمالی، مردم نسبت به مسلمانان منفی ترین احساسات را دارند.
 
در جلسه روز شنبه که در حاشیه اجلاس سالانه مسلمانان در شیکاگو برگزار شد، پروژه های مختلفی از قبیل فیلم های مستند برای تغییر نظرات منفی مردم نسبت به مسلمانان مورد بررسی قرار گرفت.
 
دنیل تات، از بنیاد یونیتی پروداکشن، تاکید کرد که تمامی مردم آمریکا تحت تاثیر اسلام ستیزی و اسلام هراسی رایج در رسانه های این کشور قرار گرفته اند.
 
این فعال رسانه ای گفت: مردم آمریگا مردم آمریکا مردم بدی نیستند و فقط 45 درصد از آنان به طور مستقیم با مسلمانان رابطه و برخورد داشته اند. بنابراین بیشتر آنان مسلمانان را از طریق رسانه ها می شناسند.
 
وی که به عنوان مدعو در کنفرانس از فعالیت های سازمان خود و نقش آن در مبارزه با کلیشه های رایج علیه مسلمانان سخن می گفت، خاطرنشان کرد که بنیاد یونیتی پروداکشن از طریق تولید فیلم های مستند به معرفی مسلمانان می پردازد.
 
آمنه جندالی، یکی از اعضای تاسیس کننده گروه شبکه های اسلامی هشدار داد که مردم آمریکا در حال شناخت اسلام و مسلمانان از طریق فعالیت های گروه تروریستی داعش هستند.
 
وی گفت: همه در حال شناخت داعش از طریق افراطی گری داعش هستند؛ موضوعی که در چند دهه اخیر بی سابقه بوده است.
 
این کارشناس رسانه ای افزود: چارچوب های خاصی برای تعریف برداشت ها از اسلام وجود دارد. راهکار برای تغییر برداشت فعلی از دین اسلام، ارئه تعریف متفاوتی از اسلام است. یعنی اشتراکات مسلمانان با جامعه را باید به مردم معرفی کرد و نیز کمک ها و مشارکت های انسان دوستانه مسلمانان در جامعه آمریکا باید برجسته شود.
 
گفتنی است که بعد از حملات تروریستی به برج های مرکز تجارت جهانی در یازدهم سپتامبر 2001، رسانه های غربی به شدت علیه مسلمانان تبلیغات کردند و مفهوم تروریست را با اسلام یکی دانستند. بعد از اعلام حضور گروه تروریستی داعش در سوریه، تبلیغات ضد اسلامی شکلی جدید به خود گرفت تا حدی که عده ای اسلام ستیز فریب خورده مناطقی را در آمریکا «عاری از مسلمانان» و یا «ورود ممنوع برای مسلمانان» معرفی کردند./847/ب902/د
ارسال نظرات