۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۲۸۶۵۸۳

نقض حریم هوایی سوریه از سوی هواپیماهای بدون سرنشین انگلیس

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر انگلستان در سخنرانی خود در مجلس عوام، ضمن قانونی خواندن نقض حریم هوایی سوریه، آن را حق کشور انگلستان دانست و گفت در این حمله دو ترویست داعش به قتل رسیده اند.
رياض خان تروريست انگليسي در حمله هواپيماهاي بدون سرنشين انگليسي در رقه سوريه به قتل رسيد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نخست وزیر انگلستان اعلام کرد که در عملیات نظامی موفق، ارتش انگلستان دو تن از تروریست های انگلیسی عضو داعش را به هلاکت رسانده است.

 

دیوید کامرون که در مجلس نمایندگان انگلستان سخن می گفت با تایید این خبر، حضور نظامی انگلستان در سوریه را نیز تایید کرد.

 

اعلام این خبر یادآور چند نکته مهم درباره دخالت نظامی انگلیس در سوریه و بی توجهی نسبت به هدف قرار دادن رهبران داعش است.

 

اولا؛ طبق قوانین بین المللی اقدام نظامی در خاک یک کشور فقط منوط به اجازه رسمی مقامات آن کشور است و این در حالی است که مسؤولان سوری بارها با انجام عملیات نظامی آمریکا و همپیمانان اروپاییش از جمله انگلستان و فرانسه در خاک سوریه مخالفت کرده اند. دیوید کامرون اما در مجلس عوام انگلستان این حمله را حق انگلستان در دفاع از خود دانست.

 

ثانیا؛ گرچه دیوید کامرون عملیات انجام شده از سوی هواپیماهای بدون سرنشین نیروی هوایی انگلستان را نتیجه برنامه ریزی های دقیق دانست، اما هدف قرار دادن دو تروریست در میان تعداد زیادی تروریست امری کاملا اتفاقی بوده و نمی تواند مایه فخر و مباهات باشد و در صورت واقعیت این خبر و توانایی سیستم های جاسوسی انگلستان در شناسایی سوزن در انبار کاه، جای سوال است که چرا سایر سران برجسته داعش مورد هدف قرار نمی گیرند.

 

حال آن که تروریست های کشته شده، دو فرد ساده در داعش بوده و فقط به دلیل حضور در ویدیوی تبلیغاتی داعش مطرح شدند. از طرف دیگر اخبار و گزارش های واصله حاکی از حضور ابوبکر بغدادی سرکرده داعش در مناطق تحت سلطه این گروه تروریستی و نیز عبور و مرور وی بین رقه در سوریه و موصل در عراق است.

 

ثالثا؛ صرف نظر از گمانه زنی ها درباره نقش مستقیم کشورهای غربی در شکل گرفتن داعش در عراق و سوریه، این کشورها با سیاست های سخت گیرانه و ضد اسلامی در خاک خود، انگیزه هایی قوی برای گمراهی شهروندان مسلمان خود و پیوستن آنان به گروه های افراطی را فراهم کرده اند.

 

چندی پیش یکی از زنان آلمانی که به داعش پیوسته است، در وبلاگ خود نوشت که در به اصطلاح خلافت اسلامی داعش، حفظ حجاب راحت است و کسی مانع آن نمی شود که این امر خبر از فشارهای افراطی دولت های غربی به مسلمانان در مورد حفظ ارزش های دینی و اعتقادیشان می دهد.

 

رابعا؛ طارق رمضان اندیشمند مسلمان مصری سوییسی، در بخشی از کتاب خود به نام «مسلمانان کشورهای غربی و آینده اسلام»، شیوه های آموزش و پرورش مدارس به اصطلاح اسلامی در کشورهای غیر مسلمان را مورد انتقاد قرار می دهد و عملکرد این مدارس را موجب شکل گیری شخصیت متناقض و ریاکارانه مسلمانان در غرب می داند.

 

بر اساس آموزه های این مدارس است که برخی دانش آموزان مسلمان تحصیل کرده در مدارس اسلامی اروپا از اجداد خود که در کشورهای اسلامی به دنیا آمده اند، افکاری افراطی تر دارند و علاوه بر این در میان مسلمانان به نحوی و در میان غیر مسلمانان به گونه ای متفاوت رفتار می کنند.

 

گفتنی است که دو تروریست به قتل رسیده در سوریه، ریاض خان و روح الامین نام دارند که به گفته دیوید کامرون، نخست وزیر انگلستان، در حال عبور و مرور در خودرویی در استان رقه سوریه بوده اند. ریاض خان و روح الامین سال گذشته در ویدیوی تبلیغاتی داعش برای نیروگیری از جوانان فریب خورده اروپایی حضور داشتند./847/ب932/د

ارسال نظرات