۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۲۸۷۸۵۷
در ماجرای شکایت نفت ایران از اسرائیل؛

دادگاه سوئیس به نفع ایران رای داد

خبرگزاری رسا ـ دستگاه قضایی سوئیس در ماجرای شکایت نفتی تهران از تل آویو، رژیم اسرائیل را به پرداخت جریمه نقدی به ایران محکوم کرده است.
ايران

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی شکایت نفتی ایران از شرکت اسرائیلی «ترانس ـ اوشیانک» در دو دهۀ گذشته، دادگاهی در سوئیس به نفع ایران رای داد و این شرکت را به پرداخت یک میلیارد و 100 میلیون دلار به علاوه هفت میلیون دلار به عنوان جبران هزینه های دادرسی محکوم کرد.

 

بر اساس گزارش‌های منتشره، شرکت «ترانس ـ اوشیانک» به این حکم اعتراض کرده و حکم صادره برای بررسی مجدد به دادگاه تجدیدنظر سوئیس ارجاع شده است.

 

این در حالی است که بر اساس عرف رایج در مسائل داوری، رژیم صهیونیستی باید در برابر تصمیمات کمیتۀ داوری تسلیم شود. به علاوه، زمانی هم که رژیم صهیونیستی با داوری دربارۀ این پرونده موافقت کرد، پذیرفت تسلیم رای کمیته داوری باشد.

 

ترانس ـ اوشیانک، مسؤولیت انتقال بخشی از نفت ایران را به جنوب سرزمینهای اشغالی در بین سالهای 1969 تا 1979 میلادی بر عهده داشت.

 

تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، رژیم اسرائیل میلیون‌ها دلار از صادرات نفت ایران به اروپا درآمد کسب کرد و با پیروزی انقلاب اسلامی، تل آویو از پرداخت بدهی خود به ایران سر باز زد./982/ب101/د

ارسال نظرات