۲۹ مرداد ۱۳۸۶ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۲۸۷۹۰
در نوزدهمين شماره از نشريه مبلغان مي خوانيم:

فلسفه بداء

رسا، سرويس فرهنگي – نود و سومين شماره مبلغان، ويژه تير و مردادماه، منتشر شد.
فلسفه بداء

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، مبلغان، ماهنامه اطلاع رساني، پژوهشي و آموزشي است که به همت معاونت تبليغ و آموزش هاي کاربردي حوزه علميه قم منتشر مي شود.
9 عنوان کلي در اين نشريه، حاوي مطالب متعددي در زمينه هاي علمي، اطلاع رساني، پژوهشي و آموزشي مي باشد.
فلسفه بداء، موضوع مطلبي است که به قلم اکبر اسد عليزاده در بخش شبهه شناسي به چاپ رسيده است:
نظريه بدا، از اعتقادات مشهور شيعه اماميه است که غالبا مخالفان شيعه به انکار و انتقاد آن پرداخته اند. اين مقاله با نگاه به کتاب و سنت به توضيح و نقد نظر مخالفان پرداخته است.
بداء در لغت و اصطلاح، آثار اعتقاد به بداء، محل نزاع در بداء، اقسام بداء، بداء در قرآن و روايات و نتيجه گيري، از مباحث اين نوشتارند:
اعتقاد به بداء، بذر اميد را در دل مومنان مي کارد و مومن درميابد که سرنوشت او با پرداختن به دعا و مناجات، توبه و استغفار و يا کارهاي نيک ممکن است که تغيير يابد. چنين نيست که همه آنچه بايد بشود از پيش تعيين شده باشد و آنچه بر اثر رفتار انسان براي وي مقدر مي شود، برگشت ناپذير باشد. خوشبختي و بدبختي هر کس بر اساس تقدير حتمي مشخص نشده و هر آن احتمال دگرگوني و تغيير است ...
نقش ايمان در اتحاد و همدلي عنوان سرمقاله اين شماره است.
برخي از اوصاف شيعيان در کلام باقرالعلوم (ع)، امام هادي پرچمدار انديشه و فرهنگ اسلامي و همچنين جايگاه امامت در کلام امام هفتم(ع) سه مبحثي هستند که در بخش مناسبت ها به چاپ رسيده اند.
بحث حسد، موضوع اخلاقي اين شماره است. جامعه شناسي و تبليغ نيز عنوان گفتگويي است با حجت الاسلام و المسلمين مريجي که در بخش مصاحبه گنجانده شده است.
گفتني است كه شماره مشترک تير و مرداد ماه نشريه مبلغان (نود و سومين شماره)، به همت معاونت تبليغ و آموزش هاي کاربردي حوزه علميه قم، در 120 صفحه، به قيمت 650 تومان و در قطع وزيري منتشر شده است.

ارسال نظرات