۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۲۸۸۶۸۳

پیام جبهه العمل اسلامی لبنان در سالروز کشتار صبرا و شتیلا

خبرگزاری رسا ـ جبهه العمل اسلامی لبنان در بیانیه‌ای کشورهای عربی را که در قبال جنایت صبرا و شتیلا سکوت کردند، شریک جرم در این جنایت دانستند.
جبهه عمل اسلامي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جبهه العمل اسلامی لبنان به‌ مناسبت سی و سومین سالروز کشتار صبرا و شتیلا، با صدور بیانیه‌ای به جنایت‌های متعدد رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه اشاره و اعلام کرد: جوامع بین المللی، سازمان‌ها جاسوسی آمریکا و کشورهای عربی و غربی که در این جنایت شریک هستند.


این جبهه افزود: جنایت‌هایی که در حق مردم مظلوم فلسطین و لبناندر طول این سال‌ها به وقوع پیوست، نتیجه زیاده‎‌خواهی‌ها و برنامه‌های استعماری رژیم غاصب اسرائیل در منطقه بود که هنوز هم ادامه دارد.


در این بیانیه به ابعاد مختلف کشتار صبرا و شتیلا پرداخته شده و آمده است: سه هزار و پانصد تن از مردم بی گناه لبنان و فلسطین در این جنایت جان خود را از دست دادند، این افراد نه سلاحی داشتند و نه از نظامیان بودند.


این جبهه ادامه داد: این جنایت بزرگ لکه ننگی است بر پیشانی سازمان ملل متحد و سازمان‌های حقوق بشری که نسبت به این واقعه سکوت کردند. سکوت سازمان ملل متحد و شورای امنیت نسبت به این جنایت بزرگ نشان از سیطره آمریکا و اسرائیل در این سازمان دارد و این مساله جای تاسف دارد.


در پایان این بیانیه آمده است: هجوم شهرک نشینان صهیونیستی افراطی به مسجد الاقصی در ادامه جنایت‌هایی از قبیل صبرا و شتیلا است. در هجوم نیروهای امنیتی اسرائیل به مسلمانان در مسجد الاقصی تعداد زیادی از این مسلمانان را مورد ضرب و شتم قرار دادند و نسبت به مقدسات آنان توهین کردند./1321/ب902/د

ارسال نظرات