۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۲۸۸۷۱۷

هراس دولت مجارستان از افزایش تعداد مسلمانان در اروپا

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر مجارستان مهاجران را تهدیدی برای هویت فرهنگی اروپا دانسته و درباره بیشتر شدن تعداد مسلمانان از مسیحیان در اروپا در سایه بحران پناهندگان ابراز نگرانی کرد.
مجارستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان در بخشی از گفت وگو با روزنامه "دی ولت"، از اقدامات خود برای کشیدن حصار در مرزها برای جلوگیری از هجوم پناهندگان در برابر انتقادها حمایت کرده و درباره مخالفتش با طرح سهمیه بندی اجباری پناهندگان در اروپا گفت: طرح سهمیه بندی اجباری علیه منافع حیاتی بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا است و ما باید در برابر آن از مجارستان دفاع کنیم.

 

وی افزود: ما حاضریم در این باره صحبت کنیم اما فقط بر مبنای تقسیم داوطلبانه و تازه زمانی که هجوم پناهندگان متوقف شود. سیستم سهمیه بندی اجباری به خودی خود یک مسئله است. اروپاییان نمی فهمند انسان ها چگونه فکر می کنند. وقتی پناهندگان در خاورمیانه می شنوند که اروپا چنین طرحی را اجرایی می کند آن را به عنوان دعوت به سمت اروپا تلقی می کنند.

 

اوربان همچنین با طرح ایجاد مراکز پذیرش پناهندگان در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا و در کشورهایی مانند یونان، ایتالیا و مجارستان مخالفت کرد.

 

نخست وزیر مجارستان در بخش دیگری از این گفت وگو تاکید کرد: مجارستان یک کشور مسیحی و اروپایی است و این فرهنگ ما است و ما وظایف و تعهدات اخلاقی خود را بسیار جدی می گیریم. اولین تکلیف ما اما باید این باشد که هجوم پناهندگان را متوقف کنیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد که اگر بحرن پناهندگان در اروپا ضعیف و بد مدیریت شود در آِینده این بحران هویت اروپا را تهدید خواهد کرد.

 

اوربان همچنین از رقابت فرهنگ‌ها در اروپا در سایه بحران پناهندگان خبر داد و گفت: آشکار است که اگر ما اجازه ورود مسلمانان زیادی را به اروپا بدهیم مسیحیان در این رقابت فرهنگی شکست خواهند خورد. مسلمانان اهمیت بیشتری به خانواده، کودکان و انسجام جامعه می دهند و به همین دلیل در پایان تعداد آن ها بیشتر از ما خواهد بود.

 

نخست وزیر مجارستان هجوم صد میلیون مهاجر به اروپا را هم قابل تصور دانست./982/ب101/د

ارسال نظرات